آذربایجاناخبارایرانویژه

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی وارد جمهوری آذربایجان شدند/ تصاویر

به گزارش مرکز فرهنگی  قفقاز مرجع دینی حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید اهل تشیع امروز صبح به آذربایجان سفر نموده است.

وی در محض ورود به کشور آذربایجان از سوی ا… شکور پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قققاز و همچنین سفیر ایران در این کشور و نماینده مقام معظم رهبری مورد استقبال قرار گرفت.

آیت ا… نوری همدانی هدف از سفر خود به آذربایجان را تقویت وحدت میان مسلمانان و یکدلی عنوان نمود.

رئیس مسلمانان قفقاز در دیدار با آیت الله نوری همدانی عنوان نمود که این اولین بار است که یک مرجع تقلید دینی به آذربایجان سفر می نماید که این سفر از اهمیت فراوانی برخوردار است و انشاالله این سفریک باب باشد تا مراجع تقلید دیگر به آذربایجان سفر نمایند.

لازم به ذکر است که آیت الله نوری همدانی در سال 1926 در شهر همدان متولد و در حال حاضر یکی از مراجع تقلید  و مجتهد دینی معروف در جهان اسلام تشییع به حساب می آید.

ایشان قرار است در این سفر از شهرهای باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و همچنین شهر شاماخی و گنجه دیدن فرمایند.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در این سفر از گلزار شهدای جمهوری آذربایجان، مسجد حیدر و زیارتگاه بی بی هیبت نیز دیدن و سپس در مسجد تازه پیر نماز اقامه خواهند کرد.

بنابر این گزارش، ایشان در روزهای آتی سفر از مسجد جمعه شاماخی، مقبره نظامی گنجوی، مسجد شاه عباس در شهر گنجه بازدید کرده و در امامزاده این شهر سخنرانی خواهند کرد.

 Ayətullah Nuri Həmədani Azərbaycana gəlib-Foto

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا