آذربایجاناخبارعمومیقره باغقره باغ

دیدار وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با همتای روسی خود

با در نظر گرفتن نزدیکی جغرافیایی و تاریخ مشترک بین دو ملت از منظر جمهوری آذربایجان حل مناقشه برای هر دو ملت و منطقه مفید خواهد بود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آناج؛در جریان دیدار دو وزیر روند همکاری های دو جانبه بین دو کشور، روند تحولات منطقه ای و جهانی از جمله موضوع قره باغ در صدر موضوعات مورد مباحثه بوده است.

وزیر امور خارجه آذربایجان در نشست مشترک عنوان داشت:روسیه به عنوان یکی از اعضای تعیین کننده گروه مینسک بیش از 20 سال است که برای حل این مناقشه فعالیت می کند. با در نظر گرفتن نزدیکی جغرافیایی و تاریخ مشترک بین دو ملت از منظر دولت آذربایجان حل مناقشه برای هر دو ملت و منطقه مفید خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه نیز با اشاره به اهمیت استراتژیک روابط بین دولت روسیه و جمهوری آذربایجان از پیشرفت مناسبات ابراز خرسندی نموده و نتیجه این دیدار را مثبت ارزیابی کرده است. در پایان این دیدار توافقنامه ای با موضوع همکاری و مشاوره متقابل در سال 2017 به امضا رسید.

گفتنی است در ادامه برنامه های این سفر، ائلمار ممدیاراف در مراسم افتتاح نمایشگاهی با عنوان بهبود روابط دیپلماتیک بین آذربایجان و روسیه شرکت داشته و در آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه روسیه سخنرانی خواهد نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا