آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیفیلم

برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگ و ملل در باکو با مشارکت ایران/ ویدیو

دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی دانشگاه بین‌المللی دیپلماتیک جمهوری آذربایجان «آدا»، با حضور نمایندگان فرهنگی ۳۵ کشور جهان از جمله ایران در باکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی دانشگاه بین‌المللی دیپلماتیک جمهوری آذربایجان «آدا» با حضور نمایندگان فرهنگی ۳۵ کشور جهان در باکو برگزار شد.

نمایشگاه سالانه ملل با هدف آشناسازی دانشجویان دانشگاه دیپلماتیک جمهوری آذربایجان با فرهنگ و تمدن دیگر کشور‌ها برگزار می شود.
در حاشیه‌ این جشنواره، کشور‌های مختلف آثار فرهنگی و آداب و سنن خود را در قالب کتاب، آثار تاریخی و حتی گردشگری غذا به نمایش گذاشته اند و غرفه ایران که با تلاش زایزنی فرهنگی کشورمان برپا شده است، مورد استقبال گسترده حاضران قرار گرفت.
همچنین از نمایندگی‌های سیاسی و فرهنگی کشور‌های خارجی مقیم دعوت می شود تا ضمن حضور در این جشنواره در سخنرانی، ظرفیت‌های کشور خود را معرفی کند.
آقای «فاریز اسماعیل زاده» معاون دانشگاه «آدا» با حضور در غرفه ایران گفت: «ایران کشور دوست و برادر ما است و ما می‌خواهیم که روابط خودمان با این کشور توسعه دهیم و این نمایشگاه فرهنگی هم به توسعه این روابط کمک می‌کند و من از طرف دانشگاه تشکر می‌کنم که در این مراسم حضور دارید.»
وی افزود: «اعتقاد دارم حضور غرفه ایران بسیار مثبت است و برای جوانان ما اطلاعات لازم را می‌دهند و آگاهی جوانان مان در خصوص ایران را ارتقا می‌دهند.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا