آذربایجاناخبارعمومی

وزرای ۲۸ کشور عربی، آسیای مرکزی و جمهوری آذربایجان در همایش همکارهای اقتصادی در تاجیکستان

وزیران امور خارجه و اقتصاد ۲۸ کشور عربی ، آسیای مرکزی و جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) در همایش همکاری اقتصادی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان گرد هم آمدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری «آوستا»،امامعلی رحمان رییس جمهوری تاجیکستان در این مراسم با اشاره به اهمیت این همایش، بر ضرورت کمک کشورهای عربی برای ایجاد صندوق ویژه جهت کمک به کشورهای اسلامی در حال توسعه تاکید کرد .
رحمان بابیان اینکه در بانکهای آمریکا و اروپا میلیاردها دلار کشورهای ثروتمند عربی پس انداز شده است ، این کشورها را به اختصاص یک بخش کوچک از این پس انداز ها به حمایت از کشورهای اسلامی در حال توسعه دعوت کرد.
رییس جمهوری تاجیکستان در بخشی از سخنان خود با اشاره به مناقشات نظامی در منطقه گفت، این درگیری ها که در حال حاضر در خاورمیانه و افغانستان ادامه دارد ، نتیجه اهداف خودخواهانه برخی کشورها و گروهی از انسانها است .
امامعلی رحمان همچنین توجه حاضران را به ذخایر طبیعی غنی تاجیکستان جلب کرد و کشورهای عربی را به سرمایه گذاری برای بهره برداری از این ذخایر دعوت کرد.
وی افزود: کارآفرینان و محافل سرمایه گذاری کشورهای عربی بعنوان شرکای قابل اعتماد می توانند با استفاده از فرصت های موجود همکاری های سازنده با شرکتهای دولتی و خصوصی تاجیکستان برقرار کنند.
به گفته وی ذخایر طبیعی سرشار و طبیعت منحصر بفرد تاجیکستان می تواند منبع درآمد خوبی برای سرمایه گذاران عربی باشد.
در پایان این همایش یک روزه قرار است بیانیه مشترک موسوم به بیانیه دوشنبه صادر شود.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا