آذربایجاناخبارعمومیقره باغ

المار محمدیاراف در دیدار هیات کمیته سیاسی و امنیتی شورای اتحادیه اروپا:مناقشه قره باغ باید فقط در چارچوب تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حل و فصل شود

 المار محمدیاراف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت ، مناقشه قره باغ باید فقط در چارچوب تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حل و فصل شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از واحد مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ، محمدیاراف روز چهارشنبه در دیدار با هیات کمیته سیاسی و امنیتی شورای اتحادیه اروپا با ارایه گزارشی در باره روند مذاکرات حل مناقشه قره باغ ، اعلام کرد که تنها راه حل این مناقشه در قالب حق حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است که از سوی مجامع بین المللی نیز به رسمیت شناخته شده است .
محمدیاراف افزود: اصل تمامیت ارضی و احترام به مصونیت مرزهای کشورها از اصول عمده روابط بین المللی است و این مهم در سند استراتژی جهانی اتحادیه اروپا نیز انعکاس یافته است.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در بخشی از سخنان خود با اشاره به ادامه مذاکرات مربوط به پیشنویس توافقنامه توسعه همکاری راهبردی این کشور و اتحادیه اروپا گفت ، تا به حال میان جمهوری آذربایجان و ۱۰ کشور عضو این اتحادیه همکاری های راهبردی برقرار شده است .
محمدیاراف همچنین در باره مشارکت و نقش جمهوری آذربایجان در اجرای برخی طرح های منطقه ای از جمله دالان های حمل و نقل شمال – جنوب ، شرق – غرب ، راه اندازی در آینده نزدیک خط ریلی باکو – تفلیس – قارص و نیز فرصت های موجود توسعه همکاری های این کشور با اتحادیه اروپا در حوزه حمل و نقل گفتگو کرد.
بر اساس این گزارش، نمایندگان اتحادیه اروپا نیز نقش جمهوری آذربایجان در تامین امنیت انرژی اروپا ، توسعه همکاری های این کشور با اتحادیه اروپا را مورد اشاره قرار دادند.
موضوع مناقشه قره باغ در دیدار امروز (چهارشنبه) هیات اتحادیه اروپا با رییس جمهوری آذبایجان نیز مورد اشاره قرار گرفت و الهام علی اف ارمنستان را به اشغال بخشی از سرزمینهای کشورش متهم کرد.
رییس جمهوری آذربایجان در این دیدار همچنین سطح همکاری دولت باکو با کشورهای عضو اتحادیه اروپا را رضایت بخش توصیف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا