آذربایجاناخباراردبیل

ساماندهی مسافران آذری در گمرک بیله‎سوار همچنان مشکل دارد

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل گفت: ساماندهی مسافرین آذری در پایانه مرزی شهرستان بیله سوار پس از گذشت 2 سال همچنان با مشکل مواجه است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل در اولین جلسه ساماندهی مسافرین آذری در سال 95 در شهرستان بیله‌سوار، بر شناسایی خوردرهای پلاک شخصی که بصورت غیر قانونی اقدام به حمل مسافرین آذری می کنند تاکید کرد.
وی گفت: ارائه آمارهای دقیق و به هنگام ،تحلیل مسافرت هاو شناسایی و برخورد با رانندگان خودروهای شخصی باید در دستور کار پایانه مرزی و پلیس راه استان قرار گیرد.

عظیمی بر مدیریت مجموعه ساماندهی مسافرین آذری توسط پایانه مرزی شهرستان بیله سوار تصریح کرد و گفت: بسیاری از مشکلات زیر ساختی با همت مسوولان در بحث ساماندهی مسافرین آذری رفع و نواقصات برطرف شده است .

وی همچنین خواستار انتقال سند هفت هکتار زمین محل اجرای طرح ساماندهی مسافرین آذری از طریق اداره ثبت اسناد و املاک شد و گفت: با تعیین و تکلیف این سند راه برای جذب سرمایه گذاری و ساماندهی مسافرین آذری هموار خواهد شد.


فرماندار بیله سوار نیز با تبریک سال جدید و ماه رجب گفت: از سال 93 بحث ساماندهی مسافرین آذری شروع به فعالیت کرده است و این طرح تحولی در شهرستان بیله سوار به وجود آورد و نظم و امنیت و قانونمندی مسافران آذری و به تبع آن رضایتمندی مجموعه و مسئولان کشوری و استانی را به همراه داشته است.

حلیم گفت:مبلغ یک میلیاردو 500میلیون تومان بعنوان تسهیلات از طریق بانک کارآفرین امید به تعداد 64دستگاه خودروی پلاک عمومی پرداخت شده است که از این تعداد 18دستگاه تحویل داده شده و در بحث ساماندهی مسافرین آذری فعالیت می کنند و 23دستگاه دیگر در حال واگذاری است.

حلیم افزود:با توجه به مشکل اسکان مسافرین آذری در شهرستان بیله سوار،اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نسبت به تکمیل و تجهیز هتل شهریار اقدام شود.

صفریان مدیرکل گمرکات استان اردبیل نیزگفت: راه اندازی مجتمع انبارهای عمومی در گمرک بیله سوار صورت می گیرد و فعالیت این مجتمع ها در زمینه تخلیه و بارگیری و خدمات امور گمرکی کالا ها خواهد بود که روان سازی و تسهیل تجارت در گمرک بیله سوار را به همراه خواهد داشت.


صفریان افزود: در اجرای سیاست‌های دولت مبتنی بر تداوم پیاده سازی دولت الکترونیک و برای گسترش مبادلات تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی استقرار سامانه جامع یکپارچه گمرکی در گمرک بیله سوار انجام شده است که با اجرای سامانه یکپارچه امور گمرکی و عدم حضور صاحبان کالا در گمرک، ارتباط بین ارباب‌رجوع و کارشناسان گمرکی صرفاً از طریق سامانه میسر است که این امر موجب ارتقای سلامت در انجام تشریفات گمرکی شده است.

به گزارش پایگاه خبری مغان امروز، جلسه ساماندهی مسافرین آذری با حضور عظیمی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری، مسائیلی مدیرکل ارزیابی عملکرد، صفریان مدیرکل گمرکات استان اردبیل، دهقان مدیر کل ثبت و اسناد و املاک استان، سرهنگ شفیعی پلیس راه استان، شاهنده مدیریت صندوق بانک کارفرین امید استان، پورصالحی مسوول حمل و نقل خودروهای استان، پاکدل معاون مدیرکل منابع طبیعی استان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری بیله سوار برگزار شد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا