آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

پیام تسلیت طلاب گرجستانی در پی درگذشت آیت الله مصباح یزدی

تعدادی از طلاب گرجستانی شهر مقدس قم، ضمن نامه ای درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از Giperssilka.ru/az، طلبه های گرجستانی که در حوزه علمیه قم به تحصیل اشتغال دارند با انتشار نامه ای، درگذشت عالم برجسته آیت الله محمد تقی مصباح یزدی را تسلیت گفتند. در این نامه آمده است:

«خبر درگذشت ناگهانی دانشمند بزرگ آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، که به دلیل شخصیت، شایستگی، خصوصیات والا و سادگی خود از احترام و نفوذ بالایی برخوردار بود و به عنوان یک دانشمند روشنفکر و فرهیخته، بیشتر عمر خود را وقف پیشرفت علم، تعلیم و تربیت و فرهنگ اسلامی کرد، ما را عمیقا متاثر و اندوهگین ساخت.

این عالم برجسته و روشنفکر در طول مدیریت عالی و فعالیت های علمی – سازمانی خود ده ها اثر پژوهشی، کتب درسی و مقالات بی شمار تالیف کرد. وی در اکثر کنفرانس های معتبر علمی پژوهشی کشورهای جهان شرکت کرده و در مورد فرهنگ و تمدن اسلامی سخنرانی کرده است. مسلماً میراث غنی علمی و فرهنگی علامه مصباح یزدی، این انسان برجسته و متواضع و مخلص همیشه زنده مانده و به پیشرفت فرهنگ و تمدن اسلامی خدمت خواهد کرد و از نسلی به نسل دیگر منتقل خواهد شد. ما معتقدیم بالاترین پاداش وی این است که بخاطر حمایت و تربیت جوانان مستعد در جوامع اسلامی در تمام نقاط جهان از ایشان با احترام و تقدیر نام برده خواهد شد.

به مناسبت درگذشت این عالم بزرگ، به محضر امام زمان خود حضرت بقیه الله (عج) و نائب برحق وی، آیت الله سید علی خامنه ای و همچنین به حوزه های علمیه، فرزندان ایشان، طلاب و تمام مومنان تسلیت عرض می کنیم.»

با اندوه و احترام فراوان:

دانشجویان گرجستانی شهر مقدس قم.

4 ژانویه 2021

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا