آذربایجاناخباراردبیلایرانویژه

زندانیان اسلام گرا در برخی از کشورهای همسایه با عدم قبول نوشتن عفو نامه از آرمانهای خود دفاع کردند

آیت الله عاملی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته به مناسبت سالروز شهادت امام کاظم (ع) ، بیانات مهمی را در خصوص زندانیان اسلام گرا در کشورهای همسایه فرمودند و با اشاره به عدم قبول آنان در نوشتن عفو نامه اعلام کردند که آنها از آرمانهای خود دفاع کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه از دولت محترم به جهت موافقت با ایجاد منطقه تجاری و صنعتی اردبیل و ارسال لایحه به مجلس تشکر نموده و اظهار امیدواری کرد: با تصویب مجلس و شروع عملیات اجرایی این لایحه،استان از تحول مهمی در عرصه اقتصاد، اشتغال، تولید و رونق تجاری برخوردار شود.

ایشان با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) فرمودند: امام کاظم (ع) بیش از 11 سال در زندان هایی که شب و روز در آن مشخص نبود ، توسط هارون الرشید با بدترین شکنجه ها تحت فشار بودند ولی هیچ وقت  از آرمان های خود دست نکشید و حتی هارون به ایشان پیام داده بود در صورت درخواست بخشش آماده است تمامی خوشی های دنیا را در اختیار ایشان قرار دهد. 

در کشورهای همسایه ما و بلاخص عربستان انسان های بزرگی بخاطر آرمانهایشان زندانی هستند. امام موسی کاظم (ع) فرموده بودند از یک طرف روزهای زندان من کم می شود و از طرف دیگر از عمر تو کم می گردد و در روزی که تمامی ندارد به هم خواهیم رسید.امام کاظم(ع) با این عمل خود به مردم درس زمانه داده اند.

هارون گفت اگر طومار ندامت از گذشته را امضا کنی تو را آزاد و از مال دنیا بی نیاز خواهم کرد .اما امام اهل مبارزه بود و در جواب هارون فرمودند:با این حکومت اگر همکاری کنی اهل جهنم هستی، حقیقت این سیره حضرت زندگی آرمانی، هزینه آرمانی و با هدف آرمانی است. امام جان خود را فدا کردند تا ما در راه مستقیم باشیم .

این افراد نه تنها در زندان نشکسته اند بلکه عظمت پیدا کرده اند.  

ایشان در ادامه با اشاره به اعلام   دولت عربستان   که گفته اند  آیت الله نمر  را در روز شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) سر خواهد برید، گفت:«با این کار دولت عربستان تمام پل های ارتباطی خود بین شیعیان عربستان و دنیا را قطع و هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.»

ایشان  با اشاره به تشدید بمباران و محاصره کامل غذایی و دارویی در یمن گفت:یک نسل کشی وحشتناک در یمن در شرف وقوع است و بمباران چشم بسته، شدید و بی هدف سعودی ها را حاکی از عصبانیت و ناکامی آنها در رسیدن به مقاصداشان عنوان نمود.
حضرت آیت الله عاملی از اینکه دنیا  تماشاگر این جنایت است گفت: سکوت مجامع بین المللی را در برابر این جنایات محکوم می نمایم.
ایشان در بخش دیگری از خطبه گفت:«غرض اصلی آمریکایی ها در برابر ایران مهار ایران هسته ای نیست بلکه مهار فلسفه انقلاب اسلامی است.آنها در این باب از هیچ حربه ای دریغ نکردند و در آخرین تلاش خود به این نتیجه رسیده اند که کشورهای منطقه مخصوصا عراق ، سوریه و یمن باید تجزیه شوند.»
خطیب جمعه اردبیل طرح اخیر کنگره آمریکا را که می گوید ارتش آمریکا بدون هماهنگی با دولت بغداد به اهل تسنن و کردهای عراق کمک نظامی می کند و به نیروهای مسلح آنها آموزش می دهد را مقدمه جنگ های داخلی وحشتناک و موجب تجزیه عراق دانست.
وی عربستان، داعش و خاندان بارزانی را سه ضلع اصلی برای تهیه مقدمات تجزیه عراق برشمرد.
امام جمعه اردبیل دراین خصوص افزود:«تجزیه کشورهای خاورمیانه مثل عراق، سوریه، عربستان، یمن، ایران و مصر آرزویی قدیمی در ذهن سران استکبار است و هدف از آن سیتره بر منافع نفتی و گازی و تشکیل حاشیه امنیتی اسرائیل و از بین بردن کانون های قدرت در منطقه و رفع موانع رهبریت جهانی استکبار جهانی است.»
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تهدید نظامی ایران توسط آمریکا گفت:«این تهدیدات در آستانه تدوین توافقنامه جهت اخذ امتیاز بیشتر از ایران و مهار فلسفه انقلاب اسلامی است و بیانات حماسی رهبر انقلاب در این خصوص جهت مایوس کردن استکبار از اخذ امتیاز ایران و جهت تقویت موضع مذاکره کنندگان ایرانی بود.»
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا