آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

زخمی شدن شش سرباز ارمنی در قره باغ

شلیک نیروهای جمهوری آذربایجان به سمت مواضع نیروهای ارمنی در بخش شرقی منطقه قره باغ، موجب زخمی شدن شش سرباز ارمنی شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شلیک نیروهای جمهوری آذربایجان به سمت مواضع نیروهای ارمنی در بخش شرقی منطقه قره باغ، موجب زخمی شدن شش سرباز ارمنی شد.
وزارت دفاع ارمنستان با اعلام این خبر افزود: حال دو نفر از سربازان وخیم است.
وزارت دفاع ارمنستان با اشاره به این که حادثه نیمه شب گذشته بوقوع پیوست افزود: اوضاع بین نیروهای جمهوری آذربایجان و نیروهای ارمنی هم اکنون آرام است.
وزارت دفاع ارمنستان با اعلام این که به مقررات آتش بس وفادار است از جمهوری آذربایجان خواست تا از وقوع اقداماتی که منطقه را بی ثبات می کند جلوگیری کند.
به گفته برخی منابع خبری، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ضمن تکذیب خبر حمله به نیروهای ارمنی اعلام کرده است که نیروهایش در این حادثه هیچ‌ نقشی نداشته اند.

همچنین در تحولی دیگر منابع خبری در باکو گزارش دادند؛ جمهوری آذربایجان از درگیری نظامیان این کشور با شبه نظامیان جمهوری ارمنستان خبر داد. وزارت کشور جمهوری آذربایجان اعلام کرد: این درگیری روز پنجشنبه و در پی تیراندازی شبه نظامیان ارمنستان در منطقه قره باغ و در نزدیکی محل استقرار نیرو‌های صلح بانی روسیه به وقع پیوست؛ که بر اثر آن تعدادی کشته و زخمی شدند.

خبرگزاری” ریپورت ” در جمهوری آذربایجان نیز نوشت: “در این واقعه ابتدا، چند شبه نظامی ارمنستان با یکدیگر درگیر شدند و سپس انفجاری در محل آن‌ها مشاهده شد “. وزارت خارجه جمهوری آذربایجان هم با صدور بیانیه‌ای جان باختن یکی از نیرو‌های مسلح این کشور به نام ” حمزایف افغان ” را محکوم و اعلام کرد: “ما این اقدام تروریستی و خرابکاری را محکوم می‌کنیم. این درگیری توسط شبه نظامیان مورد حمایت ارمنستان به وقوع پیوسته و ناقض بیانیه سه جانبه ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ است و به تشدید اوضاع در منطقه کمک می‌کند. “

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا