آذربایجاناخبارایرانعمومی

رییس مجمع نمایندگان گیلان مطرح کرد؛ مذاکره با آذری‌ها جهت برقراری گذرمرزی ۴۵ کیلومتری

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به قطع گذرمرزی ۴۵ کیلومتری برای مرزنشنینان جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه شهرستان آستارا گفت: مرزنشنیان این شهرستان خواستار برقراری گذر مرزی ۴۵ کیلومتری هستند تا از این ظرفیت در راستای اعتلای همه‌جانبه سیاسی و فرهنگی بین دو کشور استفاده شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ولی داداشی امشب در جریان سفر به خاک جمهوری آذربایجان در مرز زمینی این شهرستان دولت و ملت جمهوری آذربایجان را دوست و همسایه مردم ایران دانست و اظهار کرد: بین ایران و آذربایجان از دیرباز مناسبات فرهنگی، قومیتی، زبانی، سیاسی و اقتصادی خوبی وجود دارد.

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران با حذف ویزا برای ملت جمهوری آذربایجان باعث شد تا آن‌ها بدون پرداخت ویزا از مرز زمینی شهرستان آستارا تردد کنند افزود: این مهم تاکنون از سوی دولت جمهوری آذربایجان برای مرزنشینان جمهوری اسلامی ایران اتفاق نیفتاده است.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیش از این، بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان مراوده ۴۵ کیلومتر مرزی وجود داشت گفت: دولت جمهوری آذربایجان با قطع گذر ۴۵ کیلومتری، مرزنشنیان این شهرستان را از سال ۹۱ از مزایای گذرمرزی محروم کرده است.

وی هدف از سفر به جمهوری آذربایجان را مذاکره جهت برقراری گذر مرزی ۴۵ کیلومتری برای مرزنشینان شهرستان آستارا دانست و افزود: مرزنشنیان این شهرستان خواستار برقراری گذر مرزی ۴۵ کیلومتری هستند تا از این ظرفیت در راستای اعتلای همه‌جانبه سیاسی و فرهنگی بین دو کشور استفاده شود.

داداشی با اشاره به دیدار با نمایندگان مجلس و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری آذربایجان بیان کرد: در این دیدارها تمام تلاش بنده و همراهانم که به نیابت از رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران در این سفر برون‌مرزی حضور داریم دفاع از حق پایمال‌شده مرزنشینان شهرستان آستارا است.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا