اخبارارمنستانروسیهقره باغ

“حل مناقشه قره باغ در سايه تحقق حق تعيين سرنوشت ملت ها امکان پذير خواهد بود”

رئيس جمهوري ارمنستان که به روسيه سفر کرده است با ولاديمير پوتين رئيس جمهوري اين کشور ديدار و گفت و گو کرد .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از مدرن.آذ ،در اين ديدار طرفين به بررسي روابط دوجانبه و همچنين چشم انداز توسعه همکاري هاي ايروان و مسکو در چارچوب اتحاديه اقتصادي اورآسيايي پرداختند.
به گزارش سايت مدرن، رئيس جمهوري ارمنستان روز چهارشنبه در چارچوب سفر کاري به مسکو با رئيس جمهوري روسيه ديدار و درباره روند کنوني حل مناقشه قره باغ و همچنين تحولات و چالشهاي منطقه اي مذاکره کردند.
رئيس جمهوري ارمنستان ضمن تاکيد بر نقش ارزشمند روسيه در جهان و منطقه، گفت، مقامات ارمنستان تحرکات هفته اخير رئيس جمهوري روسيه در حوزه سياست خارجي را به دقت دنبال کرده و با توجه به هم مرز بودن با جمهوري آذربايجان، ترکيه و ايران اين تحرکات را قابل درک مي دانند.
سرژ سرکيسيان با تشکر از تلاش هاي روسيه به عنوان يکي از روساي گروه مينسک در کنار روساي آمريکايي و فرانسوي و همچنين شخص رئيس جمهوري روسيه جهت حل مسالمت آميز مناقشه قره باغ افزود، هيچ مناقشه اي را بدون در نظر گرفتن علل بروز آن نمي توان حل کرد و ماهيت مناقشه قره باغ نيز مبارزه ملت قره باغ در راستاي حق تعيين سرنوشت خود است.
به گفته سرکيسيان اين حق مسلم و انکارناپذير کليه ملت ها است و حل مناقشه قره باغ در سايه تحقق اين حق امکان پذير خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا