اخبارعمومیگرجستان

حمایت اعضای ناتو از پیوستن گرجستان به این سازمان

نمایندگان کشورهای عضو « سازمان پیمان آتلانتیک شمالی – ناتو – » خواستار حمایت جدی و عملی رهبران این سازمان از روند پیوستن گرجستان به ناتو شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری اجندا، این نمایندگان طی اعلامیه ای در مجمع پارلمانی ناتو در لهستان، از رهبران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواستند که دوباره بر حمایت بی قید و شرط خود از حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان و اوکراین تاکید کنند.
همچنین در این اعلامیه بر ضرورت اتحاد رهبران ناتو در نشست بروکسل در ماه ژوئیه و اتحاد این سازمان در برابر تهدیدات امنیتی تاکید شده است.
نمایندگان مجمع پارلمانی ناتو اعلام کردند که بار دیگر تجاوز غیرقانونی به کریمه، بی ثبات سازی شرق اوکراین و اشغال سرزمین های گرجستان و اوکراین از نظر ما محکوم است.
مجمع پارلمانی ناتو، نهادی پارلمانی متشکل از نمایندگان پارلمان کشورهای عضو و شریک ناتو است که در سال ۱۹۵۵ تشکیل شده است.
این نهاد مکانی برای ایجاد هماهنگی و نظم بخشیدن به گفت‌وگوها و مباحثات پارلمانی بین نمایندگان کشورهای عضو ناتو در خصوص موضوعات امنیتی، سیاسی و اقتصادی بوده و هدف اصلی آن ترویج تفاهم مشترک در زمینه چالش‌های پیش‌رو، تقویت ارتباطات دوسوی آتلانتیک، تقویت و گسترش امنیت و توجیه بهتر پارلمان‌ها در مورد سیاست‌ها و اهداف ناتو است.
این نهاد دارای روابط رسمی و ارگانیک با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیست ولی روابط کاری بسیار نزدیکی با آن دارد و گزارش‌های کاری و دیدگاه‌های مشورتی آن در فرایند تصمیم‌گیری ناتو تاثیر دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا