آذربایجاناخبارعمومی

رییس سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان:امنیت بازی های همبستگی کشورهای اسلامی بطور کامل تامین خواهد شد

رییس سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان گفت: امنیت چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در باکو به طور کامل تامین خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از منابع آذری،مدد قلی اف روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، برگزاری این دوره بازی ها در سطح بالای برای کشورش بسیار مهم عنوان کرد .
به گفته قلی اف، نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری آذربایجان برای برقراری ثبات و امنیت در این کشور اقدامات لازم را انجام می دهند.
وی با اشاره به این که سال ۲۰۱۷ میلادی از سوی الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان سال همبستگی اسلامی اعلام شده و نیز باکو میزبان بازی های همبستگی اسلامی خواهد بود، افزود: در این ارتباط امنیت این بازی ها به طور کامل تامین خواهد شد .
چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی ۱۲ الی ۲۲ ماه می (۲۲ اردیبهشت الی اول خرداد ماه ) با حضور نزدیک به پنج هزار ورزشکار و نماینده رسمی از ۵۷ کشور اسلامی در باکو برگزار خواهد شد .
رقابت های این دوره بازی ها در ۲۰ رشته ورزشی در ۱۶ مجموعه ورزشی شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان صورت خواهد گرفت .
مراسم رسمی افتتاح چهارمین دوره بازی های همبستگی ا سلامی هرچند ۱۲ ماه می ( ۲۲ اردیبهشت ماه ) برگزار خواهد شد ، ولی این دوره بازی ها چهار روز پیشتر از آن هشتم ماه می ( ۱۸ اردیبهشت ) آغاز می شود و در اولین روز رقابتهای فوتبال میان مردان برگزار خواهد شد .
هیات ۲۸۰ نفره جمهوری اسلامی ایران از جمله یکصد و ۳۰ ورزشکار مرد و ۳۵ ورزشکار زن کشورمان به این دوره بازی های همبستگی اسلامی در باکو خواهد پیوست .
تیم اعزامی ایران در رشته های والیبال، ورزش زورخانه ای، مشت زنی، تنیس، دوومیدانی، وزنه برداری، جودو، ژیمناستیک، کاراته، اسب سواری، ووشو، شنا ، پرش در آب ، واتر پولو ، تنیس روی میز ،تکواندو ، کشتی آزاد و فرنگی رقابت خواهند کرد .
جمهوری اسلامی ایران در سومین دوره بازی های همبستگی اسلامی در اندونزی با ۸۸ ورزشکار مقام دوم را به خود اختصاص داد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا