آذربایجاناخبارایرانعمومی

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی: رهبر معظم انقلاب همواره مدافع مردم جمهوری آذربایجان بوده و خواهند بود

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی: برخی حاشیه سازی‌های روز‌های اخیر که هدفش تخریب روابط خوب دو ایران و جمهوری آذربایجان است به هیچ وجه مورد تایید ایران نیست.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط  عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی ترکمان در نشست با رسانه‌ها با تاکید بر دوستی و برادری میان ملت‌های ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: برخی حاشیه سازی‌های روز‌های اخیر که هدفش تخریب روابط خوب دو کشور است به هیچ وجه مورد تایید جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه موضع و نظر جمهوری اسلامی ایران همیشه از مجاری رسمی اعلام می‌شود، افزود: در روز‌های اخیر رنجش خاطری برای مردم جمهوری آذربایجان اتفاق افتاده بود و متاسفانه این رنجش خاطر این شبهه را به وجود آورد که ممکن است نظر و راهبرد ایران در قبال مردم و دولت جمهوری آذربایجان تغییر کرده باشد که تا آنجایی که من مطلع هستم، رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره مدافع مردم و دولت آذربایجان بوده اند و از حقوق آذربایجان دفاع کرده اند و خواهند کرد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رد هر گونه حاشیه سازی در روابط خوب دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: جمهوری آذربایجان، کشور مهمی در منطقه است، ما ۱۵ همسایه داریم که یکی از آن‌ها جمهوری آذربایجان است و همانطور که سخنگوی وزارت امورخارجه نیز اعلام کرد که شعار‌های جانبی که در روز‌های گذشته اتفاق افتاده به هیچ وجه نظر جمهوری اسلامی ایران نیست و نظر جمهوری اسلامی همیشه از مجاری رسمی اعلام می‌شود.

ابراهیمی ترکمان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در گذشته مهر و مهربانی خود نسبت به مردم و بویژه شیعیان آذربایجان را نشان داده اند و نظر ایشان هیچ تغییری نکرده است و مدافع حقوق مردم جمهوری آذربایجان هستند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در خصوص دوستی و برادری ملت‌های ایران و جمهوری آذربایجان به زبان آذری نیز مطالبی را بیان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا