آذربایجاناخبار

انتشار کتاب « زندگی یهودیان در جمهوری آذربایجان» در آمریکا

کتاب « زندگی یهودیان در (جمهوری) آذربایجان» ، در آمریکا منتشر شد.
به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج، انتشاراتی مشهور «هاداسا» که در آلمان فعالیت می کند، ترجمه انگلیسی کتاب « زندگی یهودیان در (جمهوری) آذربایجان: خاطرات سفر به روشنایی چندفرهنگ گرایی»، نوشته «میلیخ یِودایوف» رییس جامعه یهودیان کوهستانی (جمهوری) آذربایجان را در آمریکا منتشر کرد.
این کتاب که مجموعه مقالات «میلیخ یودایوف» در روزنامه «جوویش ژورنال» لس آنجلس است، درباره تاریخ، فرهنگ و سبک زندگی یهودیان در (جمهوری) آذربایجان و روستای « قیرمیزی قصبه» در شهرستان «قبا» که یهودیان در آنجا بطور متراکم ساکن هستند و نیز درباره روابط اسراییل – (جمهوری) آذربایجان بطور مفصل بحث کرده است. در این کتاب، از چندفرهنگ گرایی و زندگی مسالمت آمیز و هماهنگی شیعه – سنی در (جمهوری) آذربایجان تقدیر شده است. در این کتاب، اطلاعات مفصلی نیز درباره مناقشه قره باغ کوهستانی و حضور داوطلبانه یهودیان در ارتش (جمهوری) آذربایجان و «آلبرت آگارونوف» ، قهرمان ملی یهودی (جمهوری) آذربایجان به خواننده داده شده است.
این کتاب در پایگاه اینترنتی «آمازون» و سایر مغازه های برخط ، به فروش می رسد.
انتشاراتی «هاداسا» که ویژه انتشار نویسندگان اسراییل و دیاسپورای یهودی است، عضو انجمن ناشران کتاب آمریکا، بریتانیای کبیر و آلمان است.
روزنامه «جوویش ژورنال» از سال ۲۰۱۵ تاکنون ، ۲۱ مقاله میلیخ یودایوف را منتشر کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا