آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

رییس جمهوری آذربایجان خواهان از سرگیری مذاکرات صلح قره باغ با ارمنستان شد

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان خواهان از سرگیری مذاکرات صلح قره باغ با ارمنستان شد و گفت : « اگر مذاکرات از سر گرفته نشود، نتایج تلخی در انتظار ارمنستان خواهد بود.»
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج، الهام علی اف در نشست هیات دولت جمهوری آذربایجان برای بررسی گزارش عملکرد دولت در نه ماهه گذشته طی سال ۲۰۱۷ ، گفت : « می دانید که در این اواخر ، هیچ پیشرفتی در مذاکرات (مذاکرات صلح قره باغ) وجود ندارد. ارمنستان تلاش می کرد و بر این تصور بود که موفق خواهد شد روند مذاکرات را برهم بزند. یعنی با متهم کردن ما به بهانه های مختلف، تلاش می کرد که مذاکرات از سر گرفته نشود و چند شرط مطرح کرده بود. البته، من به صراحت گفته بودم که هیچ شرطی پذیرفته نخواهد شد. آنها با مطرح کردن این شروط، خود را در وضعیت خیلی احمقانه ای قرار می دهند و مجبور خواهند شد که از این سیاست دست بردارند. واقعیت یک بار دیگر این را نشان می دهد که همانند همیشه، تحلیل و سیاست ما بطور کامل واقعیت را منعکس می کند.»
علی اف گفت : « امروز روند مذاکرات بدون پذیرش هیچ شرطی از سر گرفته می شود. ارمنستان یک بار دیگر خود را در مقابل جامعه جهانی رسوا کرد. احیای مذاکرات ، هیچ منتی بر سر ما نیست. »
علی اف افزود : « ارمنستان باید خیلی هم مایل باشد که مذاکرات احیا شود. زیرا، در غیر این صورت ، نتایج خیلی تلخی در انتظار آنها خواهد بود. میانجیگران تلاش دارند که روند گفتگوها احیا شود. البته ، ما نیز از این حمایت می کنیم. به همین علت، یک بار دیگر می خواهم بگویم که اگر امسال نیز نتیجه واقعی در این زمینه حاصل نشود، ارمنستان یک بار دیگر خود را در مقابل جامعه جهانی عاجز ، ناتوان و وابسته معرفی خواهد کرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا