آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقره باغ

جانبداری الهام علی اف از اوکراین در اوج تنش با روسیه

رئیس جمهور آذربایجان در اوج تنش فزاینده میان روسیه و اوکراین، در سفر به کی‌یف، حمایت کامل خود از اوکراین را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «الهام علی‌ اف» رئیس جمهور آذربایجان در کنفرانس خبری مشترک با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور اعلام حمایت کرد.

وی در این کنفرانس خبری گفت: «در آینده‌ ای نزدیک، ما سی‌امین سالگرد روابط دیپلماتیک خود را جشن خواهیم گرفت. من می‌خواهم بگویم که اوکراین و جمهوری آذربایجان همواره از یکدیگر حمایت کرده‌ اند و همواره از استقلال، تمامیت ارضی و حق حاکمیت یکدیگر حمایت کرده و این حمایت در بیانیه مشترکی که به امضا رساندیم نیز منعکس شده است».

سفر رئیس جمهور آذربایجان به اوکراین در حالی انجام می‌شود که تنش میان مسکو و کی‌یف طی ماه‌ های اخیر به شدت افزایش یافته است و این اظهارات علی اف قطعا به مذاق روسیه خوش نخواهد آمد.

ضمنا جنگ سال گذشته میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، با میانجی‌گری مسکو به آتش بس منتهی شده است.

در این میان ترکیه نیز که از حامیان الهام علی‌اف به شمار می‌آید، تا کنون حق حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه را که طی همه پرسی به روسیه الحاق شده،‌ به رسمیت نشناخته است.

از آن فراتر، ترکیه اقدام به فروش پهپادهای تهاجمی بیرقدار خود به اوکراین کرده و نیروهای اوکراینی نیز از این پهپادها در مناطق مورد منازعه در مرز با روسیه استفاده کرده‌ اند.

کشورهای غربی نیز به سرکردگی آمریکا طی هفته‌ های اخیر کارزار ادعایی را علیه روسیه به راه انداخته و مدعی شده‌ اند که مسکو به دنبال تهاجم به اوکراین است.

مقامات ارشد روسیه طی هفته های گذشته بارها ضمن رد این اتهام‌ زنی‌ها اعلام کرده اند که مسکو قصدی برای حمله به اوکراین ندارد اما با الحاق این کشور به ناتو مخالف است.

منبع: فارس

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا