آذربایجاناخبارعمومی

رییس اداره مسلمانان قفقاز فعالیت های رییس جمهوری پیشین آذربایجان در تقویت مراکز و کلیساهای یهودی و مسیحی را ستود

الله شکور پاشازاده، ریس اداره مسلمانان قفقاز جمهوری آذربایجان فعالیت های حیدرعلی اف، رییس جمهوری پیشین آذربایجان را در تقویت مراکز و کلیساهای یهودی و مسیحی در این کشور ستود.

به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، الله شکور پاشازاده در مراسمی که « اداره مسلمانان قفقاز» به مناسبت نودوپنجمین سال تولد حیدرعلی اف برگزار کرد، گفت : « حیدرعلی اف، پایه غیرقابل تخریب دولتمداری آذربایجان را بنا نهاد و شهروندان را حول محور «آذربایجان گرایی» بسیج کرد».
الله شکور پاشازاده افزود : « در سال ۱۹۹۸ نمایندگی کلیسای ارتدوکس روس در باکو تاسیس شد. همچنین ساختمان کنیسه جدید برای یهودیان ساخته شد و برای جامعه کم جمعیت کاتولیک ها در باکو کلیسا ساخته شد. در دوره حاکمیت حیدرعلی اف ، به موازات سیاستمداران بانفوذ ، رهبران دینی نیز به جمهوری آذربایجان به عنوان مرکز تساهل تشریف آوردند».
پاشازاده گفت : « یکی از اقدامات حیدرعلی اف پس از بازگشت به حاکمیت ( در سال ۱۹۹۳ ) ، گامی بود که در محل عبادت و در مسجد «تازه پیر» برداشت و به میان دینداران آمد و با بیان اینکه « در راه خدا متحد باشیم»، زیارتگاه « بی بی هیبت » را احیاء کرد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا