آذربایجاناخبارعمومی

رژیم صهیونیستی مجوز لغو شده صدور پهپادهای شرکت «ای دی اس» به جمهوری آذربایجان را احیاء کرد

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، مجوز لغو شده صدور پهپادهای شرکت « ای دی اس» Aeronautics Defense Systems (ADS) این رژیم به جمهوری آذربایجان را احیاء کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «آخار» جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع رژیم صهیونیستی اعلام کرد مجوز شرکت ADS برای صدور پهپاد مجددا برقرار شد و ممنوعیت اعمال شده بر مجوز فروش پهپاد این شرکت باید به سرعت از میان برداشته شود.
این شرکت در سال آگوست ۲۰۱۸ از پروانه صدور پهپاد « اوربیتر ۱ کی ” Orbiter 1K “به  یک مشتری مهم» ( جمهوری آذربایجان) محروم شده بود.
علت این محرومیت استفاده ارتش جمهوری آذربایجان از پهپادهای خریداری شده علیه نیروهای ارمنی در قره باغ بود.
ارتش جمهوری آذربایجان در آوریل ۲۰۱۶ نیز اعلام کرده بود با استفاده از پهپادهای «هاروپ» خریداری شده از اسراییل ، یک دستگاه ماشین ون متعلق به ارامنه را هدف قرار داده و هفت ارمنی را کشته است.
استفاده جمهوری آذربایجان از پهپادهای اسراییلی برای زدن نیروهای ارمنی، جنجالی قضایی را در درون رژیم صهیونیستی موجب شده بود و دفتر تحقیقات جنایی بین المللی پلیس اسراییل ، اداره تحقیقات قضایی وزارت دفاع و وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی از شرکت « ای دی اس» Aeronautics Defense Systems (ADS) شکایت کرده و خواستار شده بودند جمهوری آذربایجان از پهپادهای این شرکت اسراییلی ضد ارمنستان استفاده نکند.
نیروی هوایی جمهوری آذربایجان پهپادهای Orbiter-2M و Aerostar و انواع دیگر پهپاد را نیز از اسراییل خریداری کرده است.
در سال ۲۰۱۱ ، وزارت صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان و صنایع نظامی رژیم صهیونیستی ، موسسه تولید تجهیزات نظامی با نام « آزاد سیستمز» AZAD systems را به عنوان موسسه مشترک برای تولید پهپادهای اسراییلی در جمهوری آذربایجان تاسیس کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا