اخبارچچنروسیهعمومی

رونمایی از 4 خودرو نظامی در چچن که قرار است به سوریه فرستاده شوند

رهبر چچن از چهار جیب نظامی جدید روسی موسوم به “Chaborz M-3” رونمایی کرد و گفت، این خودروهای نظامی گشت زنی قرار است در سوریه مستقر شوند و به دولت این کشور این توانایی را می دهند تا به مناطق کوهستانی صعب العبور که محل اختفای شبه نظامیان است، دسترسی داشته باشند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری راشاتودی، رمضان قدیرف، رهبر چچن در مراسم رونمایی از این چهار خودروی نظامی جدید در کارخانه مونتاژ خودرو “چچناوتو” گفت:‌ این خودروها به گونه ای طراحی شده اند که می توان در عملیات سخت نیز از آنها استفاده می‌شود. به نظرم داشتن چنین خودروهایی می تواند باعث تکمیل عملیات نظامی ما شود.

این خودروی جدید دارای سه صندلی است و قابلیت حمل 250 کیلوگرم تجهیزات و سایر وسایل را دارد و به گونه ای طراحی شده که می توان از آن در عملیات ویژه به خصوص در مناطق کوهستانی نظیر قفقاز در روسیه استفاده کرد.

رهبر چچن به این مساله اشاره کرد که نمونه اولیه این خودروها چند ماه پس از آن به نیروهای گشت زنی داده شد. در حال حاضر این کارخانه مونتاژ خودرو در هر ماه 30 دستگاه خودرو تولید می کند. نخستین دستگاه از این خودروها قررار است به مرکز آموزش بین الملل برای نیروهای ویژه در گودرمس واقع در شرق گروزنی فرستاده شود.

هر کدام از این خودروهای جدید به مسلسل کالیبر 7.62 نصب شده بر روی صندلی و مسلسل کالیبر 12.7 نصب شده بر روی سقف خودرو با زاویه عملکرد 360 درجه مجهز هستند.

این خودروی صحرارو با استانداردهای وزارت دفاع روسیه طراحی شده و برای انجام عملیات ویژه بسیار مناسب است. این خودرو قرار است به زودی به سوریه فرستاده شود.

رهبر چچن در ادامه صحبت هایش گفت: این خودروها در حال حاضر برای سوریه بسیار ضروری هستند چون دولت دمشق می تواند به وسیله آنها به کوهستان ها که اغلب محل اختفای شبه نظامیان است، دسترسی داشته باشد. با این خودروها شما می توانید به جاده های مخفی و صعب العبور دسترسی پیدا کنید.

قدریف ادامه داد: می دانم که اگر مقام های سوری درباره این خودرو بشنوند، به آن علاقه مند می شوند.

قطعات این خودرو از روسیه وارد می شود و به همین دلیل از نمونه های خارجی آن ارزانتر است.

دانیل مارتینف، معاون رئیس گارد ملی چچن گفت: خودروهای پولاریس آمریکا و BMR کانادا هم هستند اما قیمت خرید آنها دو میلیون روبل (355 هزار دلار) است. همچنین قدرت موتور آنها از خودروهایی که ما داریم کمتر است. تولید جیب های گشت زنی صحراروی چچن 25 هزار دلار تمام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا