آذربایجاناخبارعمومیقره باغ

وزارت امور خارجه آذربایجان سفیر آمریکا در باکو را به دلیل سفر ساآکیان به واشنگتن احضار کرد

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با احضار سفیر آمریکا در باکو به سفر ساآکیان، رییس جمهوری خودخوانده « آرتساخ » ( قره باغ کوهستانی) به واشنگتن اعتراض کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «مدرن» ، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با احضار روبرت سکوتا ، به سفر باکو ساآکیان به واشنگتن و برنامه ای که در کنگره آمریکا برای تبلیغ حکومت خودخوانده قره باغ کوهستانی برگزار خواهد شد، اعتراض کرد.
حکمت حاجی اف، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفت سفر باکو ساآکیان، از ساکنان شهر خان کندی در منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان به آمریکا با گذرنامه ارمنستانی و برگزاری برنامه هایی در سازمان های آمریکایی و برگزاری برنامه هایی با هدف جمع آوری کمک مالی در آمریکا ، با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، اسناد امضاء شده میان آمریکا و جمهوری آذربایجان و موضع آمریکا در قبال بحران قره باغ مغایرت دارد.
حکمت حاجی اف افزود در یادداشت رسمی که به سفیر آمریکا در باکو تسلیم شد، بر درخواست جمهوری آذربایجان مبنی بر اجرای تعهدات آمریکا به موجب حقوق و مقررات بین المللی و ضرورت جلوگیری از فعالیت های مغایر با تمامیت ارضی و حق حاکمیت جمهوری آذربایجان در خاک آمریکا تاکید شد.
در یادداشت اعتراض باکو به واشنگتن افزوده شده است این اقدام به بی طرفی و واقع گرایی آمریکا و روند مذاکرات صلح قره باغ ضربه جدی می زند و موجب تشدید وخامت اوضاع می شود و به تلاش های جاری در راستای صلح و امنیت زیان جدی وارد می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا