آخرین اخباراخبارارمنستانروسیه

روسیه: منتظر حل و فصل مسالمت آمیز مسائل در ایروان هستیم

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با «آرا آیوازیان» همتای ارمنی خود گفت: منتظر حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در ایروان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، لاوروف امروز عصر پنجشنبه در گفت و گو با همتای ارمنی خود که در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده است خواستار حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در ایروان شد.

این گزارش می گوید که دیپلمات ارمنی آخرین تحولات کشور خود را به وزیر روسیه اطلاع داده است.

وزارت امور خارجه توضیح داد: “از طرف روسیه تأکید شد که ما شرایط را به عنوان یک امر داخلی ارمنستان در نظر می گیریم، و ما روی حل و فصل آن به روشی صلح آمیز حساب می کنیم. “

پیش از این نیز دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده بود که با نگرانی در حال مشاهده وضعیت اوضاع در ارمنستان است، اما آن را منحصراً یک امر داخلی کشور می داند.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره نگرش کرملین به آنچه در ایروان اتفاق می افتد، گفت: “ما با نگرانی روند اوضاع در ارمنستان را مشاهده می کنیم. ” و ما این را یک امر منحصرا مربوط به امور داخلی ارمنستان، متحد بسیار مهم و نزدیک خود در قفقاز می دانیم.

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: هنوز هیچ ارتباطی بین مسکو و ایروان در مورد وضعیت ارمنستان وجود نداشته است، اما در صورت لزوم می توان آنها را به سرعت سازماندهی کرد.

این واقعیت که اوضاع در ارمنستان یک امر داخلی این کشور است نیز توسط وزارت خارجه روسیه گفته شد.

وزارت امور خارجه روسیه گفت: “این یک امر داخلی ارمنستان است.

به دنبال درخواست ارتش ارمنستان برای استعفا و کنارگیری نخست وزیر این کشور، نیکول پاشینیان این اقدام را یک کودتای نظامی عنوان و اعلام کرد که در میدان جمهوری ایروان برای مردم سخنرانی خواهد کرد.

در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان آمده است: ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان اعتراض قاطعانه خود را نسبت به برکناری معاون اول رئیس ستاد کل به دلایل غیرمنطقی بیان می کند و اعلام می دارد که این تصمیم بدون در نظر گرفتن منافع ملی و دولتی ارمنستان و صرفا بر اساس احساسات شخصی است. برای این کشور، چنین تصمیمی یک گام ضد دولتی و غیرمسئولانه است.

پیش از این رئیس جمهور ارمنستان به پیشنهاد نخست وزیر این کشور، تیران خاچاطوریان، معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را برکنار کرده بود.

نخست وزیر ارمنستان به ارتش دستور داد که به کار خود ادامه دهند و از مرزهای جمهوری محافظت کنند.

پاشینیان همچنین از گاسپاریان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان خواست تا داوطلبانه استعفا دهد.

تجمعات طرفداران و مخالفان نخست وزیر ارمنستان در ایروان در حال برگزاری است و هر از گاهی درگیری هایی میان آنها رخ می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا