آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

ادامه مذاکرات نمایندگان باکو و ایروان این بار در مسکو 

ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان که مذاکراتی را به میانجیگری آنتونی بلینکن در آمریکا آغاز کرده‌ اند، قرار است احتمالا رایزنی‌های خود را در روسیه ادامه دهند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آرمان یگویان، رئیس کمیته همگرایی اروپایی پارلمان ارمنستان و عضو حزب حاکم قرارداد مدنی روز سه‌شنبه گفت: آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان قرار است با جیحون بایرام اف، همتای آذربایجانی خود در مسکو دیدار دیگری داشته باشد.

وی در نشست خبری خود اظهار داشت: توافق اولیه‌ای برای برگزاری نشست میان وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو حاصل شده است.

دیپلمات‌های ارشد دو جمهوری سابق و استقلال‌ یافته از شوروی، با میانجیگری آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از اول ماه مه (دوشنبه) در واشنگتن مذاکراتی را آغاز کرده‌ اند. روبن روبینیان، معاون پارلمان ارمنستان و نماینده ویژه برای عادی‌سازی روابط با ترکیه هم در این جلسات حضور دارد.

همزمان با پایان انسداد چهار ماهه کریدور لاچین توسط گروهی از معترضان جمهوری آذربایجان، ایروان اعلام کرد که وزیر خارجه ارمنستان در واشنگتن با همتای آذربایجانی خود دیدار و گفت‌وگو دارد.

ایالات متحده آمریکا دوشنبه میزبان مذاکرات دو طرف با هدف یافتن راهی برای فرونشاندن تنش‌های اخیر بر سر مناقشه در مورد مالکیت و اوضاع قره‌باغ بود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا