آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعکسعمومی

حضور گروهی از شهروندان ترکیه بر سر مزار شهید سلیمانی/ تصویر

تعدادی از شهروندان ترکیه برای ادای احترام به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی راهی شهر کرمان شدند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، تعدادی از شهروندان ترکیه از استانبول برای ادای احترام به سردار قاسم سلیمانی به کرمان سفر کردند.

این افراد در حالی که لباسی با تصویر شهید سلیمانی به تن داشتند، فرودگاه استانبول ترکیه را به مقصد کرمان ترک کردند تا بر مزار شهید سلیمانی حاضر شوند.

برای سومین بار است که زائران ترکیه ای به مناسبت شهادت سردار سلیمانی به کرمان ایران می آیند. آنها سفر خود را با شعار «ما همه قاسم سلیمانی هستیم» آغاز کردند.

یکی از زائران گفت: مسلمانان جهان قدردان راه شهیدی چون قاسم سلیمانی هستند که با ریخته شدن خون او و سایر شهدای جبهه مقاومت، شاهد فروپاشی جهان استکبار هستیم. قدرت های استکباری به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی.

یکی از شرکت کنندگان نیز گفت: ما معتقدیم که او مبارز واقعی راه عدالت و شهید امت اسلامی است، ما راه رهبر جبهه مقاومت را دنبال می‌کنیم و در این راه ثابت قدم خواهیم ماند.

یکی دیگر از حاضران در این مراسم گفت: شهید سردار سلیمانی جان خود را فدای اعتلای اسلام واقعی در سراسر جهان کرد، او قهرمان و فرمانده قلب همه آزادی خواهان و مستضعفان است.

در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، برنامه های مختلفی برای بزرگداشت وی در سراسر ایران اجرا شد و قرار است اجرا شود. عراق مجسمه های فرماندهان مقاومت را در نزدیکی فرودگاه بغداد نصب کرده است.

سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و فرمانده دوم یگان های حشد الشعبی عراق، ابومهدی المهندس به همراه همراهان شان در حمله پهپادی آمریکا به شهادت رسیدند.

سردار سلیمانی و یارانش به دلیل نقش کلیدی در نابودی گروه تروریستی داعش در منطقه به ویژه در عراق و سوریه از محبوبیت بالایی برخوردار بودند. سردار سلیمانی در حالی که به دعوت رسمی دولت عراق در بغداد بود توسط آمریکا ترور شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا