آذربایجاناخبار

روزه گرفتن در مناطق جنگی جمهوری آذربایجان ممنوع شده است

برای سربازانی که در جمهوری آذربایجان در مناطق جنگی در حال خدمت می باشند، روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان به مانند نماز خواندن ممنوع شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، براساس گزارش سایت «آذویژن. آذ»، با شروع ماه مبارک رمضان به دستور وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به سربازانی که در حال خدمت در مناطق جنگی هستند، اجازه ی روزه گرفتن داده نمی شود. این خبر را سربازانی که خدمتشان را تازه به پایان برده اند، تأیید نموده اند.

آن ها می گویند، فرماندهان مناطق جنگی سربازانی را که تلاش داشتند روزه بگیرند را گرد آورده و به آن ها گفته اند که در مدت خدمت حق ندارند اعمال عبادی انجام دهند. با وجود این که برخی دوستان سرباز ما سعی می کردند در ماه رمضان روزه بگیرند اما فرماندهان به آن ها این اجازه را نمی دادند و می گفتند که از طرف وزارت دفاع تأکید شده است که در مناطق جنگی نمی توان نماز خواند و روزه گرفت.

علی رغم پی گیری صحت و سقم این خبر از واحد مطبوعات وزارت دفاع، وزارت دفاع از توضیح در این خصوص خودداری نمود.

اما در اطلاعیه ای که واحد مطبوعات وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در رابطه با این خبر صادر کرده و کانال تلویزیونی آینس آن را پخش و سایت دیرلر آن را درج کرده است، این وزارت خانه سعی کرده است با دلایل و بهانه های واهی نظیر این که روزه گرفتن برای سربازان در مناطق جنگی برای جسم و روان آنها ضرر دارد و مانع خدمت صحیح و کارآمد آن ها می شود، این عمل خود را که در مخالفت آشکار با احکام الهی و دین مبین اسلام می باشد، توجیه و تشریح نماید

اتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا