آذربایجاناخباراردبیل

روزانه ۲ هزار مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد می‌کنند

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه روزانه ۲ هزار مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد می‌کنند، گفت:‌ در سال گذشته شاهد تردد بیش از ۸۳۵ هزار مسافر و گردشگر خارجی و داخلی در پایانه بین‌المللی بیله‌سوار بودیم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آرام حلیم صبح امروز در بازدید از دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری بیله‌سوار اظهار داشت:‌ در سال گذشته شاهد تردد بیش از 835 هزار مسافر و گردشگر خارجی و داخلی در پایانه بین‌المللی بیله‌سوار بودیم که تردد این میزان مسافر بیانگر ضرورت راه‌اندازی دفتر خدمات مسافرتی در این شهرستان است.

وی تصریح کرد:‌ در همین مدت 47 هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه از گمرک مرزی بیله‌سوار تردد داشته‌اند که این امر نشان از ظرفیت‌های بالای شهرستان و اهمیت و حساسیت این شهرستان در زمینه حمل و نقل و حوزه گردشگری بوده که انتظار می‌رود توسعه این صنعت مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار وجود گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار را عاملی مهم در جذب گردشگران داخلی و خارجی دانست و گفت:‌ برای اینکه بتوانیم زمینه‌ساز حضور هر چه بیشتر گردشگران و مسافران و ماندگاری آنها در شهرستان باشیم ضروری است تا در کنار استفاده از ظرفیت فضای مجازی، طراحی بروشورهایی به زبان‌های انگلیسی و آذری نیز مورد توجه فعالان و مسئولان در این حوزه قرار گیرد.

حلیم با بیان اینکه مناسبات جمهوری آذربایجان و ایران و ارتباط تنگاتنگ مذهبی میان دو کشور وجود دارد، افزود: برای فهم ماهیت پیوند دینی جمهوری آذربایجان و ایران کافی است بدانیم که سالانه هزاران نفر از مردم جمهوری آذربایجان برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد، حرم حضرت معصومه(س) در قم و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ری و جمکران به ایران سفر می‌کنند و این خود به تنهایی نشان‌دهنده پیوند دینی دو کشور است.

وی با بیان اینکه روزانه 2 هزار مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد می‌کنند، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری اجرای طرح‌های توسعه گردشگری و تورگردانی پایدار است که افتتاح و فعالیت این دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری می‌تواند به رونق بیش از پیش صنعت گردشگری در شهرستان کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا