آذربایجاناخبارعمومی

قدردانی سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی از رئیس جمهور آذربایجان به دلیل عفو وبلاگ نویس یهودی زندانی در باکو

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از اقدام الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان در عفو وبلاگ نویس یهودی زندانی در باکو قدردانی کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا، امانوئل ناخشون گفت اسراییل از تصمیم الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان برای عفو الکساندر لاپشین استقبال می کند و از اینکه او را به زودی در اسراییل خواهیم دید، شاد هستیم. »
سخنگوی وزارت خارجه اسراییل افزود : « در زمان حبس، دیپلمات های اسراییلی حمایت لازم را از لاپشین انجام داده اند.»
با امضای فرمان رییس جمهوری آذربایجان، الکساندر لاپشین که به علت سفر به قره باغ کوهستانی بدون مجوز جمهوری آذربایجان، به زندان محکوم شده بود، عفو شده است.
همچنین به گزارش آپا، ادوارد چرنین، وکیل مدافع الکساندر لاپشین اعلام کرد: « به علت اینکه «بلّا لاپشینا» ، مادر الکساندر لاپشین قصد دارد از اسراییل به باکو سفر کند، رفتن لاپشین به اسراییل را به تاخیر انداخته ایم.»
همچنین فواد علی عسگروف، رییس اداره حقوقی ریاست جمهوری آذربایجان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری رسمی آذرتاج گفت : « با توجه به اینکه رییس جمهوری آذربایجان الکساندر لاپشین را از مجازات عفو کرده است، موضوع استرداد لاپشین به اسراییل مطرح نیست. او هر وقت بخواهد به هرجایی می تواند برود. تا آن حد که ما اطلاع داریم او می خواهد به اسراییل برود. حالش خوب است و هر وقت بخواهد می تواند به اسراییل برود.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا