آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومیقره باغ

رقیب هندی ارمنستان برای «پهپادهای بیرقدار جمهوری آذربایجان»

ارمنستان به خریدهای نظامی قابل توجه از جمله پهپاد‌های رزمی از هندوستان روی آورده است.

به گزارش پاییگاه خبری حقایق قفقاز، در حالی که تنش‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان و متحد نزدیکش ترکیه ادامه دارد، یک هیات دفاعی ارمنستان به تازگی برای بررسی امکان خرید پهپادهای جنگی و سایر تسلیحات ساخت هند به «دهلی نو» سفر کرد.

این هیات ارمنستانی اخیرا در بازدید از هند و دیدار با مقامات این کشور، خرید پهپاد را به‌ طور برجسته در فهرست برنامه های خود قرار دادند.

رسانه‌های هندی از اشاره به جزئیات دیگری از این مذاکرات و اینکه آیا توافقی بین دو طرف حاصل شده است یا خیر، خودداری کردند.

وزارت دفاع ارمنستان نیز از اظهار نظر درباره سفر گزارش شده نمایندگان این کشور به هند برای خرید تجهیزات نظامی  ازهند خودداری کرد.

پیشتر یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه هند که از ایروان بازدید کرده بود، گفت که هند و ارمنستان در حال گفت‌وگو در مورد همکاری نظامی طولانی مدت به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تعمیق روابط خود هستند.

«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه  ارمنستان که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، همکاری های دفاعی و نظامی-فنی» را از جمله زمینه‌های امیدوار  ر همکاری بیین ایروان و دهلی نو برشمرد.

ارمنستان حدود شش ماه قبل از جنگ ۲۰۲۰ قره باغ قراردادی ۴۰ میلیون دلاری با هند برای خرید سامانه‌های  راداری مکان یابی امضا کرد. برخی آگاهان به رویدادهای منطقه نزدیک شدن ارمنستان به هند را در تقابل با گرمی روابط پاکستان با جمهوری آذربایجان می‌نگرند.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا