آذربایجاناخبارایران

رسانه های شیعی در جمهوری آذربایجان از اظهارات رهبر انقلاب اسلامی استقبال کردند

در حالی که خبرگزاری رسمی و رسانه های دولتی و لائیک جمهوری آذربایجان، در انعکاس خبر دیدار الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، صرفا مطالب رسمی درباره گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان را بطور کوتاه منعکس کردند، پایگاه های اینترنتی شیعی جمهوری آذربایجان ، اظهارات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای درباره ایمان و اعتقادات اسلامی مردم جمهوری آذربایجان و مراسم عظیم عاشورا در این کشور را منتشر کردند.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، خبرگزاری رسمی «آذرتاج» خبر داد : « «الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان روز اول نوامبر در تهران با سید علی خامنه ای، رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. در این دیدار تاکید شد پیوندهای تاریخی ، فرهنگی و دینی ، ملت هایمان را به همدیگر نزدیک تر می کند. توسعه روابط دوستانه (جمهوری) آذربایجان با ایران در زمینه های مختلف مورد تاکید قرار گرفت. تاکید شد که برای روابط میان دو کشور از این پس نیز شرایط خوبی وجود دارد.»

پایگاه های اینترنتی ریاست جمهوری، خبرگزاری ترند ، روزنامه «ینی مساوات» و بسیاری دیگر از سایت های دولتی و لائیک جمهوری آذربایجان ، خبر دیدار علی اف با رهبر معظم انقلاب اسلامی را با همین تنظیم خبرگزاری رسمی آذرتاج منتشر کرد.

در این میان، خبرگزاری آپا به نقل از دفتر این خبرگزاری در تهران ، سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مخالفان روابط جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران ( مخالفت رژیم صهیونیستی و آمریکا با روابط باکو با تهران)  و  تاکید رییس جمهوری آذربایجان بر اجازه ندادن به هیچ کس برای دخالت و برهم زدن روابط کشورش با ایران را نیز منتشر کرد.

از سوی دیگر، پایگاه های اینترنتی شیعی شامل «مائده» ، «دیرلر» ،  «اسلامین سسی» و «اینتر آذ» اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ایمان و اعتقاد اسلامی مردم جمهوری آذربایجان، ناتوانی نظام شوروی در مقابله با اعتقاد اسلامی  و محبت این مردم به اهل بیت (ع) و نیز  ضرورت ارج نهادن به برگزاری پرشکوه مراسم عاشورا در ماه محرم سال جاری  به منظور تقویت هویت ملت و کشور جمهوری آذربایجان را  منتشر کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا