آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

رزمایش مجدد «ناتو» در گرجستان و باز هم ارمنستان…

رزمایش ناتو طی روزهای ۳ الی ۱۱ سپتامبر و با حضور نیروهای چند ملیتی در گرجستان برگزار خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ینی مساوات، جمهوری آذربایجان برای بار سوم از شرکت در رزمایش های «ناتو» امتناع ورزیده  این در حالی است که ارمنستان به عنوان زیردست و وابسته به روسیه بازهم در این رزمایش ها شرکت خواهد کرد.

شاهین جعفرلی کارشناس مسایل سیاسی در این خصوص می گوید: « شرکت در رزمایش های «ناتو» دارای اهمیت و فواید زیادی است. کشورهای مختلف با شرکت در اینگونه رزمایش ها خود را به استاندارهای «ناتو» رسانده و ضمن یادگیری و کسب تجربیات نظامی، وارد جهان معاصر می شوند. ما عادت کرده ایم که همواره ارمنستان و ارامنه را مسخره کنیم اما اخیرا مشاهده می کنیم که ارمنستان راهبرد عاقلانه ای را در پیش گرفته است.

آنها متوجه شده اند که تنها با تکیه به روسیه نمی توانند برای خود آینده روشنی را بوجود آورند لذا از هم اکنون به فکر افتاده اند. عجیب است که کشور ارمنستان پس از دیدار سرژ سارکیسیان رئیس جمهور ارمنستان با ولادیمیر پوتین در شهر «سوچی» بار دیگر در این رزمایش ها شرکت می کند. طبعا روسیه از همه اقدامات ارمنستان اطلاع کافی دارد و بدون شک، ایروان قبل از شرکت در اینگونه رزمایش ها، مسکو را از آن آگاه می سازد…»

اما پرسش اصلی این است که چرا جمهوری آذربایجان در رزمایش های «ناتو» شرکت نمی کند؟ حکمت حاجی اف سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص گفت: « شرکت در رزمایش های «ناتو» جنبه سیاسی نداشته، بلکه بیشتر جنبه نظامی و تکنیکی برای کشورهای شرکت کننده دارد. آذربایجان به صورت مستقل با سازمان «ناتو» همکاری مفیدی دارد و این همکاری ها را ادامه می دهد. شرکت ارمنستان در رزمایش های برگزار شده توسط «ناتو» تصمیم خود این کشور است …»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا