آذربایجاناخبارایران

توهمات باطل نماینده مجلس جمهوری آذربایجان؛تنها راه نجات ، استقلال آذربایجان است!!

بعد از طرح موضوع “عدم وجود وزیر آذربایجانی در دولت دوازدهم” محافل قوم گرا در جمهوری آذربایجان و به ویژه یکی از نمایندگان پارلمان آذربایجان سعی کرده از آب گل آلود ماهی بگیرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، موضوع انتخاب وزرای کابینه در دولت دوازدهم حواشی زیادی به همراه داشت.هرکس از زعم خود لیست پیشنهادی دولت را مورد بررسی قرار داده است.یکی می گوید پیرترین وزیر دولت قبلی باز هم قرار است وزیر بشود و دیگری از وزیر میلیاردر دولت قبل می گوید که همچنان نامزد پست وزارت است و …
قطعا بررسی لیست پیشنهادی دولت آقای روحانی طبق وعده های انتخاباتی ایشان می تواند انتقادهایی را در پی داشته باشد که به وقتش حتما این کار انجام گرفته و خواهد گرفت اما در اینجا منظور یکی از ایرادهای وارد شده به کابینه دوازدهم است.
بعد از انتشار لیست کابینه،مباحثی در مورد عدم وجود وزیر آذربایجانی در لیست دوازدهمین دولت انقلاب اسلامی طرح شد که از جنبه هایی واقعیت داشت و احتمالا باید همانطور که آذربایجان همیشه در صحنه ی انقلاب بوده در موضوع کابینه هم نقش خود را ایفا می کرد.البته این مطلب از ابتدا نباید به این شکل مطرح می شد و سهم خواهی قومیتی نباید بعنوان یکی از ایرادهای وارد شده به لیست تیتر رسانه های می شد .بنظر می رسد کاش بجای اینکه بگوییم چرا وزیر آذربایجانی در دولت دوازدهم نداریم بگوییم مثلا فلان مدیر شایسته می تواند در مدارج بالاتردر خدمت نظام و انقلاب باشد و مدیران و افراد شایسته را معرفی کنیم و انتظار نداشته باشیم که مثلا هر قومیتی سهمی از وزارت خانه ها را در اختیار داشته باشند که این موضوع از اساس مخالف شعارهای انقلاب است.
در هر حال این نوع طرح موضوع “عدم وجود وزیر آذربایجانی در دولت دوازدهم” آبی در آسیاب دشمن شده و این روزها شده است نقل محافل قوم گرا در جمهوری آذربایجان.
“فرج قلی یف” نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان در مصاحبه با یکی از سایت های در اختیار جریانات پان ترکی در این مورد گفته است:”آذربایجان قسمت بزرگی از اراضی ایران را تشکیل می دهد. اغلب مردم این کشور نیز ترک های آذربایجان هستند. ولی، در این کشور حقوق بشر نقض می شود. ۱۵- مین ماده قانون اساسی ایران که در مورد زبان و فرهنگ است، رعایت نمی شود. ترک های آذربایجانی که وظایف مهمی را انجام می دهند، در خدمت فارس ها هستند.”
این نماینده ی پارلمان جمهوری آذربایجان در ادامه نیز با متهم کردن جمهوری اسلامی به ادامه سیاست های شوونیستی پا را فراتر گذاشته و توهمات باطل خود و هم تبارانش را بر زبان رانده است.فرج قلی اف دراین مصاحبه با لیست کردن ادعاهای خود که می گوید نمونه هایی از نقض حقوق آذربایجانی هاست می گوید:” فکر می کنم که تنها راه نجات ، استقلال آذربایجان (ج ن و ب ی) و در آینده نیز تشکیل آذربایجان واحد می باشد. ”
گزافه گویی نماینده پارلمان آذربایجان در مورد ایران در حالی اتفاق می افتد که سال هاست از وضع نامناسب ضد ایرانی رسانه های آذربایجان سخن گفته شده که دائما در حال ترویج افکارضدایرانی هستند و ظاهرا به هیچ وجه هم قصد کوتاه آمدن از این نوع موضع گیری ها را ندارند.در مورد این مصاحبه ی فرج قلی اف هم ظاهرا واکنش و موضع گیری خاصی در داخل ایران صورت نگرفته است و مطابق معمول توهمات جدایی طلبانه ی آقایان نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان بی جواب مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا