آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

تجهیز ارتش ارمنستان با موشک های اسکندر ،نفعی برای ارمنستان نخواهد داشت

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روزناه هفته ایچی باکو، مبارز احمداغلو کارشناس مسایل سیاسی در مقاله خود می نویسد: « به نمایش در آمدن موشکهای «اسکندر» ساخت روسیه توسط ارمنستان موجب هیاهویی شده و مردم ارمنستان فکر می کنند که آذربایجان دیگر توان حمله به آنها را نداشته و ارمنستان قادر به انجام هر اقدامی علیه آذربایجان خواهد بود… در حالیکه ارمنستان قادر به تملک، حفاظت و بکارگیری این موشکها نخواهد بود.
آمریکا نیز هر زمان بخواهد، می تواند اطلاعات کامل ساخت و نحوه استفاده از این موشک ها را از سارکیسیان بگیرد و ارمنستان هرگز نمی تواند با درخواست این کشور مخالفت کند. چون پولها و ثروت های سارکیسیان در آمریکا قرار دارد. از این رو، وی به کارشناسان آمریکا اجازه بررسی جزئیات و اطلاعات این موشکها را خواهد داد. چندی پیش نیز یک تبعه روسیه در ارمنستان به دیکته آمریکا دستگیر شده بود…
اگر موشکهای «اسکندر» در ارمنستان مستقر شود و ایروان به روسیه اجازه پرتاب این موشکها به سوریه را بدهد، قطعا در روابط ارمنستان با غرب نیز تنش هایی ایجاد خواهد شد.
استقرار موشکهای «اسکندر» در ارمنستان می تواند وضعیت جنگ قره باغ را حادتر نماید. چون کشورهای دیگر نیز وارد این جنگ شده و در نتیجه آن، جنگ قره باغ به اراضی روسیه نیز سرایت خواهد نمود، امری که مورد دلخواه روسیه نمی باشد.
استقرار موشکهای «اسکندر» در ارمنستان تنها یک خطر برای آذربایجان نیست، بلکه از سوی کشورهای ایران، ترکیه و گرجستان نیز به عنوان یک عامل خطر آفرین تلقی خواهد شد و این موضوع سبب بروز مشکلات اقتصادی و ارتباطی خواهد شد.
هم اکنون در رسانه ها خبرهایی مبنی بر انتقال این موشکها به ارمنستان منتشر شده و فکر می کنم که باید این خبرها جدی گرفته شود. فراموش نکنیم که موشک «اسکندر» موشک قدرتمندی نیست اما، موشکی است که هدف را به صورت دقیق مورد اصابت قرار می دهد.
آذربایجان برای دفاع از خود به حد کافی قدرت دارد. کشورهایی که سیستم دفاع موشکی « اس-300» دارند، موشک «اسکندر» برای آنها آنچنان ترسناک نمی باشد. چون موشک های سپر هوایی «اس-300» قادر بر شناسایی و نابودی موشک های «اسکندر» تا حدود 50 کیلومتر قبل از رسیدن به هدف می باشد و آذربایجان با همکاری خود با کشورهایی که دارای سلاحها و تجهیزات نظامی پیشرفته هستند، می تواند این مشکل را حل و فصل نماید».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا