آخرین اخبارآذربایجاناخبار

رایزنی وزیر خارجه مجارستان در باکو؛ تاکید مجارستان و جمهوری آذربایجان بر گسترش همکاری‌ها

وزیر امور خارجه مجارستان و رئیس جمهوری آذربایجان بر گسترش همکاری ها‌ی دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز ،«پیتر سیارتون» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در سفر به جمهوری آذربایجان با «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان به صورت برخط دیدار و گفتگو کرد.
در این گفتگو رئیس جمهوری آذربایجان ضمن ابراز خرسندی از سطح روابط و همکاری‌های دو کشور، از کمک‌های مجارستان به جمهوری آذربایجان در ارتباط با گفتگو‌های توافق با کمیسیون اروپا قدردانی کرد.
وی افزود: ظرفیت‌های همکاری با کشور دوست مجارستان زیاد است و به ویژه پس از آزاد سازی اراضی؛ فرصت‌های جدید همکاری بوجود آمده است و ما بسیار مشتاق هستیم که مجارستان در کار بازسازی قره باغ مشارکت کند.
وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان همچنین در گفتگو با همتای خود در جمهوری آذربایجان اعلام کرد: “اکسیم بانک” این کشور برای موسسه‌های مجارستانی که علاقمند به مشارکت در بازسازی قره باغ باشند یکصد میلیون دلار اختصاص داده است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان پس از دیدار با همتای مجارستانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام کرد: برخی طرح‌های زیربنایی بزرگ در مناطق آزاد شده آغاز شده است و ما امروز در خصوص تجارب شرکت‌های مجارستان در زمینه احداث راه آهن و زیر ساخت‌های جاده‌ای و ساخت یک نمونه روستای هوشمند از سوی شرکت‌های مجارستانی مذاکره کردیم.
جیهون بایرام اف در پایان افزود: ما تا کنون با مجارستان ۴۴ توافق نامه امضاء کرده ایم و ۱۰ توافق دیگر منعقد خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا