آذربایجاناخبارایرانعمومی

ورود نخستین گروه زائران شیعه جمهوری آذربایجان به ایران

مدیر پایانه مرزی آستارا گفت: نخستین گروه زائران کربلای معلی جمهوری آذربایجان از مرز آستارا وارد ایران شدند.

جلال دیانسایی   با اشاره به ورود زائران کربلای معلی جمهوری آذربایجان به خاک ایران، اظهار کرد: 150 نفر از زائران کربلا از مرز زمینی آستارا برای عزیمت به سرزمین کربلا وارد ایران شده‌اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،وی با بیان اینکه کاروان زائران آذربایجان در قالب چهار دستگاه اتوبوس به طرف مرز مهران حرکت کردند، افزود: هر ساله تعداد زیادی از شیعیان جمهوری آذربایجان در قالب کاروان‌های مختلف زیارتی عازم کربلای معلی می‌شوند.

مدیر پایانه مرزی آستارا ادامه داد: زائران از عزیمت به طرف مهران، با حرکت از آستارا در آستان امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) این شهرستان توقف کرده و به اقامه نماز و زیارت این امامزادگان شریف پرداختند.

به گفته وی، بسیاری از زائران جمهوری آذربایجان در مسیر حرکت به طرف کربلا در توقف کوتاه به زیارت مرقد مطهر امام(ره) و مشهد مقدس می‌روند.

دیانسایی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های اجرایی مستقر در پایانه مرزی آستارا برای هدایت زائران، تصریح کرد: پایه مرزی آستارا، گمرک، نهاد ریاست جمهوری، واحد گذرنامه و اتباع خارجه، مرزبانی، نیروی انتظامی و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا برای ورود زائران خارجی عتبات عالیات در آماده‌باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه تمام شرایط و امکانات موجود برای خدمات‌رسانی مطلوب به اتباع خارجی که از منطقه قفقاز عازم زیارت عتبات عالیات شده بودند، فراهم شده است، یادآور شد: در تلاش هستیم تا بهترین خدمات به زائران امام حسین (ع) هنگام عزیمت به کربلا و بازگشت به کشورهایشان ارائه شود.

این مسئول با اشاره به تردد روزانه حدود دو هزار نفر اتباع داخلی و خارجی از طریق مرز زمینی آستارا، متذکر شد: مرز آستارا رتبه نخست تجارت چمدانی را در بین مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا