آذربایجاناخباراردبیل

راه‌اندازی گمرک میناباد نیاز به توافق جمهوری آذربایجان دارد

ماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی گمرک میناباد در نمین نیاز به همت و اراده و موافقت مسئولان کشور آذربایجان دارد که تاکنون اقدامی جدی را در این زمینه را شاهد نبودیم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، منصور حقیقت پور  اظهار کرد: ما این موضوع را از مسئولان مختلف به ویژه امور اقتصادی و وزارت کشور پیگیری کردیم و حتی توسعه منطقه آزاد ارس تا آستارا مطرح شده که تحقق این امر به توافق نهایی در این زمینه نیازمند است.

وی افزود: در کنار منطقه ویژه اقتصادی نمین توسعه منطقه آزاد ارس تا آستارا می تواند این منطقه را به یک معبر و گذرگاه تحول اقتصادی و اشتغال زا تبدیل کند که به طور قطع با توجه به همجواری با فرودگاه اردبیل و گمرک این امر امکان پذیر است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با قرار گرفتن فرودگاه اردبیل، ایجاد منطقه آزاد زمینه خوبی را برای حضور گردشگران خارجی و سرمایه گذاران مختلف فراهم می آورد و بیش از گذشته به توسعه و رونق روزافزون منطقه کمک می کند.

حقیقت پور با اشاره به فروپاشی شوروی و ضرورت تقویت روابط و تعاملات با کشورهای همسایه به ویژه آسیای میانه گفت: برای راه اندازی گمرک میناباد 7 منطقه مطرح شده ولی نیازمند توسعه روابط و تعاملات دوسویه هستیم که امیدواریم در سفر آینده رئیس جمهور کشورمان به آذربایجان این موضوع مطرح شود.

وی بیان کرد: مردم کشور آذربایجان خواستار راه اندازی چنین گمرک هایی هستند اما دولت مرکزی اراده لازم را برای تحقق، پیگیری و ثمربخشی آن انجام نمی دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد بیمارستان 64 تختخوابی نمین نیز افزود: این بیمارستان 10 میلیارد تومان اعتبار ویژه دارد که به دلیل بی توجهی مسئولان منطقه ای و استانی با آغاز عملیات اجرایی این بیمارستان هنوز نتوانستیم از این منابع استفاده کنیم.

حقیقت پور اظهار کرد: ضروری است در حرکت‌ها و برنامه ریزی‌ها به سمتی حرکت کنیم تا یک حرکت منسجم و همراه با دوراندیشی به وجود آمده و بتوانیم با احداث این بیمارستان زمینه آسایش مردم و عدم مراجعه به مرکز استان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا