آذربایجاناخبارترکیه

رانندگان ایرانی نگران عملکرد پلیس آذربایجان

سازمان حمل ونقل جاده‌ای مسیرهای جایگزین ترکیه را از آذربایجان و ارمنستان معرفی می کند

بروز ناامنی ها در خاک ترکیه،رانندگان ایرانی را ناگزیر از سفر از طریق جاده های ارمنستان و علی الخصوص جمهوری آذربایجان کرده است،اما این نکته که پلیس این کشور در کمین رانندگان ایرانی می باشد،نگرانی هایی را در پی دارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز: یکصد و هشتاد و دومین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری کشور برگزار و با توجه به حوادث اخیر برای ناوگان مسافری در خاک ترکیه مقرر شد سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با صدور اطلاعیه مسیرهای جایگزین از طریق ارمنستان و جمهوری آذربایجان را معرفی کند.

بروز ناامنی ها در خاک ترکیه،رانندگان ایرانی را ناگزیر از سفر از طریق جاده های ارمنستان و علی الخصوص جمهوری آذربایجان کرده است،اما این نکته که پلیس این کشور در کمین رانندگان ایرانی می باشد،نگرانی هایی را در پی  دارد.

یکی از شاهدان عینی عملکرد پلیس راه جمهوری آذربایجان می گوید:پلیس در بازرسی از خودروی وی ،مقداری مواد مخدر نشان وی داده و درخواست رشوه کرد و به صراحت گفت اگر مبلغ 500 منات پرداخت نکنم، من را به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر خواهد کرد!البته این مورد،تنها درخواست رشوه پلیس این کشور نیست .آنها به راحتی و بدون دلیل خودروها و کامیون ها را در مسیرهامتوقف کرده و از آنها درخواست رشوه می کنند.

برخورد نامناسب پلیس ارمنستان و آذربایجان با رانندگان ایرانی همیشه مساله ساز بوده است و این برخورد ها به ویژه در برابر خودرو های سواری، نمود بیشتری دارد.

نگرانی بیشتر از آن ناشی می شود که با تردد بیش از پیش رانندگان کامیون ها و سواری ها در جاده های این کشورها،پلیس هم با جسارت بیشتری با اتباع ایرانی برخورد نماید.

جمهوری اسلامی ایران ،سال هاست به گرمی پذیرای رانندگان کامیون هایی است که از مرز بیله سوار جمهوری آذربایجان  ،وارد خاک ایران شده و از طریق جاده های مرزی تا جلفا آمده و از طریق گمرک جلفا وارد جمهوری خود مختار نخجوان می شوند و بدین طریق اکثر مایحتاج این جمهوری از طریق جاده های ایران ترانزیت می شود ولی در خلال همین سال ها،بازهم پلیس آذربایجان برخورد مناسبی با ایرانیان نداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا