آذربایجاناخبارعمومی

رابطه اتهام جوانان فعال سیاسی جمهوری آذربایجان و کلمه هروئين

بخش آذري راديو آزادي خبر داد به علت متهم شدن جوانان فعال سياسي در جمهوري آذربايجان به در اختيار داشتن هروئين به هنگام دستگيري، جستجوي کلمه «هروئين» در ماشين جستجوي «گوگل» در اين کشور ۵۰۰ درصد افزايش يافته است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سايت بخش آذري راديو آزادي، در ميان کلمات جستجو شده در گوگل در بخش درمان و سلامت در جمهوري آذربايجان ،  جستجوي کلمه «هروئين» بيشترين افزايش را داشته است.
اين راديو افزوده است: « اما احتمالا اين افزايش بخاطر تشديد تمايل به هروئين در اين کشور نيست. نيروي پليس جمهوري آذربايجان به دلايل نامعلومي در جيب اکثر جوانان فعال اجتماعي به هنگام دستگيري، هروئين مي يابد. به همين علت، جستجوکنندگان اخبار مربوط به اين فعالان اجتماعي دستگير شده، مي توانند با جستجوي کلمه «هروئين» سريع تر به اخبار مورد نظر خود دست يابند. مثلا، قياس ابراهيم لي، جواني که در سالروز تولد  حيدرعلي اف ، بر روي مجسمه وي در باکو، شعار «عيد بردگي مبارک!» نوشت، نيز به در اختيار داشتن هروئين متهم و دستگير و به ده سال زندان محکوم شده است.»
همچنين جستجوي نام «ملانيا ترامپ»، همسر دونالد ترامپ به علت فعاليت وي به عنوان «مدل» در ماشين جستجوي گوگل در جمهوري آذربايجان بيش از چهارهزار درصد افزايش داشته و در رده اول جستجوي سايت هاي خبري جمهوري آذربايجان، قبل از جستجوي کلمه «رفراندوم» قرار گرفته است. کلمه رفراندوم نيز در سال ۲۰۱۶ به علت برگزاري همه پرسي تغيير قانون اساسي در اين کشور ، چهار هزار درصد يافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا