آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

رئیس حزب امید جمهوری آذربایجان: مجلس آذربایجان را باد برده است

اقبال آقازاده، رئیس حزب امید آذربایجان: «برای جلوگیری از بحران اقتصادی در جمهوری آذربایجان از شهرداری گرفته تا مجلس نیاز به اصلاحات اساسی وجود دارد. مدت هاست که مجلس را باد برده و کسانی که آنجا نشسته اند، انتخاب شدگان رای مردم نیستند.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اقبال آقازاده، رئیس حزب امید آذربایجان طی سخنرانی در تلویزیون  «Xural TV» گفت: «قیمت سوخت، برق، گاز، آب و فاضلاب افزایش یافته است و در نتیجه، قیمت‌ها در بازار افزایش یافته است. در بودجه دولتی سال 2021، حداقل معیشت 196 منات تعیین شده است. تنها در این مدت قیمت کلم 5 برابر، سیب زمینی 30 درصد، روغن نباتی 100 درصد، کره 20 درصد، عدس 40 درصد، مواد شوینده 50 درصد، فرآورده های آرد 40 درصد، سوسیس و کالباس 30 درصد افزایش داشته است. و لبنیات 45 درصد.»

آقازاده افزود: «با اینکه قیمت نان افزایش پیدا نکرده اما وزن آن 100 گرم کاهش یافته است. به طور کلی همه قیمت ها 45 درصد افزایش یافته است.»

 اقبال آقازاده با بیان اینکه بحران اجتماعی جدی در جمهوری آذربایجان وجود دارد، اضافه کرد: «من نمی گویم بحران اقتصادی و سیاسی وجود دارد، اما بحران اجتماعی وجود دارد. این بحران می تواند به یک بحران اقتصادی تبدیل شود. قطعا برای جلوگیری از آن نیاز به اصلاحات اساسی وجود دارد. از شهرداری گرفته تا مجلس به اصلاحات اساسی نیاز داریم. مدت هاست که داخل مجلس را کولاک با خود برده است. کسانی که آنجا هستند، انتخاب شدگان  رای مردم نیستند. چرا که کسانی که در مجلس نشسته اند می گویند شهروندان از افزایش قیمت متضرر نمی شوند. من متوجه نمی شوم، اما این افزایش ها برای چه کسانی است؟ به طور کلی، خیلی وقت است کسانی را که در مجلس نشسته‌ اند باد با خود برده است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا