آذربایجاناخبارایرانعمومی

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری آذربایجان:به نمایندگی از مردم کشورم از درمان بیماران ‌جمهوری‌آذربایجان تشکر می‌کنم

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری آذربایجان در دیدار با مدیرعامل مجتمع دارویی-‌درمانی هلال ایران ضمن قدردانی از درمان بیماران آذربایجانی در این مرکز درمانی، گفت: از گستردگی فعالیت هلال‌احمر ایران احساس غرور می‌کنم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،دکتر حمید چوبینه در دیدار با دکتر نوروز اسلانوف، رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری آذربایجان با اشاره به فعالیت‌هایی که در مجتمع دارویی-‌درمانی هلال ایران انجام می‌شود، اظهارداشت: این مرکز درمانی حدود ۴٠‌سال پیش توسط بانوی نیکوکاری وقف شده و از آن زمان فعالیت‌های دارویی-‌درمانی در آن انجام می‌شود. وی با اشاره به حضور ١۵٠ پزشک متخصص و فوق‌تخصص در مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران افزود: در همه بخش‌های درمانی فعال هستیم و در دو بخش چشم‌پزشکی و ناباروری، عمل‌های جراحی نیز انجام می‌شود. مدیرعامل مجتمع دارویی-‌درمانی هلال ایران همچنین به موضوع توریست‌درمانی اشاره و بیان کرد: ما در‌ سال بیماران زیادی از جمهوری آذربایجان داریم و خوشحالیم که توانسته‌ایم در این حوزه به کمک مردم جمهوری آذربایجان بیاییم. دکتر نوروز اسلانوف، رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به تنوع و گستردگی فعالیت‌های هلال‌احمر ایران ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های میان دو جمعیت ملی تداوم داشته باشد. رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری آذربایجان افزود: ملت جمهوری آذربایجان هر بار نیاز به دریافت کمک‌های بشردوستانه داشته است، هلال‌احمر ایران اعلام آمادگی کرده و مرکز درمانی هلال‌احمر ایران در باکو نیز فعالیت‌ها و خدمات بسیار مناسبی در جمهوری آذربایجان ارایه می‌دهد و من به نمایندگی از ملت جمهوری آذربایجان از اقدامات درمانی مجتمع دارویی-‌درمانی تشکر می‌کنم.
ارایه خدمات هلال‌احمر ایران به مردم مسلمان میانمار مثال‌زدنی است
رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری آذربایجان همچنین در بازدید از سازمان امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر اظهارداشت: فعالیت هلال‌احمر ایران تنها در داخل کشور خود محدود نمی‌شود و خدمات چشمگیر این جمعیت به مردم مسلمان و ستمدیده میانمار در کشور بنگلادش مثال‌زدنی است. در این بازدید دکتر نوروز اسلانوف با تقدیر از میهمان‌نوازی مدیران سازمان امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: نخستین‌باری است که به ایران سفر و از شهرهای مختلفی چون مشهد و تبریز بازدید کرده‌ام. وی افزود: جمعیت‌های ملی زیادی را بازدید کرده‌ام و مسلما جمعیت هلال‌احمر ایران در زمره یکی از پیشرفته‌ترین و در عین حال موثرترین جمعیت‌های ملی دنیا محسوب می‌شود، این امر نشان‌دهنده مدیریت قوی و مسئولان جمعیت هلال‌احمر ایران است. رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری آذربایجان با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر ایران در امر امدادرسانی و خدمات بشردوستانه به نحوی پسندیده فعالیت می‌کند، عنوان کرد: تعامل جمعیت هلال‌احمر ایران با جمعیت هلال‌احمر جمهوری آذربایجان بسیار مطلوب است و همواره دولت، ملت و خصوصا جمعیت هلال‌احمر ایران همواره کنار ملت جمهوری آذربایجان بوده‌اند. به گفته وی، در‌ سال ١٩٩٣و در جنگ ارمنستان ٢٠‌درصد از خاک کشور آذربایجان سقوط کرد و یک‌میلیون نفر آواره شدند و ایران برای جمعیتی حدود ١٠٠‌هزار نفر چادر و امکانات زیستی بسیار مطلوبی فراهم کرد. اسلانوف از بارزترین موفقیت‌های ایران در کشور جمهوری آذربایجان را فعالیت کلینیک هلال‌احمر ایران در جمهوری آذربایجان عنوان کرد و یادآور شد: فعالیت هلال‌احمر ایران تنها در داخل کشور خود محدود نمی‌شود و خدمات چشمگیر این جمعیت به مردم مسلمان ستمدیده میانمار در کشور بنگلادش مثال‌زدنی است.

منبع:روابط عمومی مجتمع دارویی درمانی هلال ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا