آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومیگرجستان

نقل مکان شرکت خودروسازی روسی-انگلیسی از مسکو به تفلیس

شرکت خودروسازی روسی- بریتانیایی آریوال از مسکو به کشور گرجستان نقل مکان خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، شرکت خودروسازی بریتانیایی  که توسط «دنیس اسوردلوف» میلیاردر روسی و رئیس سابق Yota تأسیس شده بود، کسب و کار خود را در روسیه متوقف می کند.

طبق اظهارات «تام الویج» معاون شرکت به Financial Times، این شرکت فعالیت خود را در روسیه متوقف خواهد کرد و هیچ برنامه ای برای فعالیت در آنجا ندارد. بخشی از تیم توسعه روسیه قبلاً به تفلیس منتقل شده بود.
تام الویج معاون اجرایی امور وسایل نقلیه الکتریکی Arrival در کنفکس Future of the Car به Financial Times گفت: «شرکت خودروسازی برقی بریتانیایی Arrival که توسط دنیس اسوردلوف رئیس سابق Yota و معاون سابق وزیر ارتباطات روسیه تأسیس شده بود، فعالیت خود را در روسیه متوقف خواهد کرد. این شرکت در حال تعطیلی فعالیت خود در کشور است و قصد ندارد در آینده در اینجا فعالیت کند.»
به گفته وی، این شرکت از زمان آغاز «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین در حال انتقال فعالیت خود به خارج از روسیه بوده است. الویج تأکید کرد که این شرکت در روسیه دارای یک گروه متخصص می باشد که در رابطه با نرم افزارهای خودروهای الکتریکی فعالیت دارند.
وی خاطرنشان کرد که خود اسوردلوف از همان ابتدا با «عملیات نظامی ویژه» روسیه مخالفت کرد.
الویج در پاسخ به سؤالی درباره احتمال وضع تحریم بر شرکتی که توسط معاون سابق وزیر ارتباطات روسیه تأسیس شده بود، گفت: «دنیس علنا اعلام کرده و کاملا روشن کرده است که وی و شرکت Arrival مخالف وضع کنونی و هر نوع درگیری هستند.»
به گفته الویج، بیشتر تیم روسی شرکت انگلیسی قبلا به گرجستان منتقل و دفاتری برای آنها در تفلیس افتتاح شده است.
به نظر وی ممکن است روند کاهش عملیات نظامی روسیه چندین ماه دیگر بطول بیانجامد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا