اخبارایرانگرجستان

برگزاری همایش دانشجویی دانشگاه بین‌المللی قفقاز

چهارمين همايش دانشجويي دانشگاه بين‌المللي قفقاز گرجستان، با همكاري اين دانشگاه و رايزني فرهنگي ايران، با شركت 70 دانشجو از سراسر اين كشور برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با همكاري رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان و دانشگاه بین‌المللی قفقاز اين كشور، چهارمین همایش دانشجویی، روز بيست‌وپنجم ارديبهشت با شرکت 70 تن از دانشجویان لیسانس، فوق لیسانس و دکترای سراسر گرجستان در محل سالن اجتماعات اين دانشگاه برگزار شد.

در این همایش دانشجویان شرکت‌کننده مقالاتی در حوزه روابط بین‌الملل، تجارت، فرهنگ و تمدن کشورهای منطقه قفقاز ارايه دادند؛ از جمله اينكه 18 تن از دانشجویان شركت‌كننده، مقالات خود را در خصوص فرهنگ، تمدن و جایگاه ایران در جهان امروز ارايه دادند.

در پایان همایش و در محل اتاق ایران دانشگاه بين‌المللي قفقاز، به منظور تقدیر از دانشجویانی که در خصوص مسايل روز ایران به ارايه مقاله پرداخته بودند، از طرف رایزنی فرهنگی ايران در گرجستان، گواهینامه شرکت در همایش تقدیم شد.

در مراسم اهداي اين گواهينامه‌ها، کاخابر کوردزایا، ريیس دانشگاه بين‌المللي قفقاز، گفت: هدف کلی این دانشگاه، ترویج و توسعه همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای به منظور تقویت روابط علمی و فرهنگی کشورهاست و در این راستا، رایزنی فرهنگی ايران برای تحقق این منظور با این دانشگاه روابط دوستانه و صمیمی برقرار كرده است.

وی در ادامه اظهار كرد: بخش ایران به ابتکار رایزنی فرهنگی ايران در گرجستان از دو سال گذشته به این همایش اضافه شده است و یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در این همایش به شمار می‌آید و با استقبال خوب دانشجویان، مقالات ارزشمندی در اين بخش ارايه شده است.

همچنين مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان نيز با بيان سخناني گفت: امروزه گفتمان و ارتباط با جوامع و کشورها تنها راه توسعه همکاری‌های فرهنگی و حضور در سایر عرصه‌های اجتماعی است.

وی در ادامه اظهار كرد: وقتی روابط کشورها در عرصه‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم، بي‌شک زیربنای این ارتباط، مشترکات فرهنگی و تمدنی کشورها هستند.

رایزن فرهنگی کشورمان در بخش ديگري از سخنان خود در تبیین جایگاه ایران در جهان، گفت: جمهوری اسلامی ایران از گذشته به دلیل موقعیت ویژه و برخورداری از منابع و انرژی مورد توجه سایر کشورهای جهان قرار گرفته و موقعیت استراتژیک جغرافیایی همواره حايز اهمیت بوده و نقش مهمی در اقتصاد و تصمیمات سیاسی کشورها داشته است.

وی در پایان سخنانش گفت: ایران از گذشته دور تأثیرگذارترین کشور در آسیای میانه و قفقاز بوده است، با اين حال، پیشینه تمدنی و اشتراکات فرهنگی ايران با گرجستان بین تمام کشورهای منطقه بی‌سابقه است. ریشه‌های مشترک در ادبیات و هنر دو كشور، گواه نزدیکی و الگو برداری هنرمندان و مشاهیر ادبی دو کشور در طول تاریخ است و این ظرفیت و سرمایه ارزشمند فرهنگی مورد توجه ايران و گرجستان، قرار دارد.

بنا بر اعلام اين گزارش، دانشگاه بین‌المللی قفقاز، دانشگاهی خصوصی است که از سال 1995 میلادی فعالیت می‌کند و حدود 4 هزار دانشجو در دو سطح لیسانس و فوق لیسانس در رشته‌های مختلفي همچون تجارت، حقوق، علوم پزشکی، علوم اجتماعی و … در آن تحصیل می‌كنند.

دانشگاه بین‌المللی قفقاز دارای روابط علمی گسترده‌ای چون تبادل دانشجو و برگزاری مشترک همایش‌ها و برنامه‌های علمی با برخی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در خارج از گرجستان از جمله دانشگاه اودلار ایوردوز در جمهوری آذربایجان و دانشگاه فنی برنو در جمهوری چک، دانشگاه قفقاز در جمهوری آذربایجان، دانشگاه سلیمان دمیرل در ترکیه و بنیاد روموالدو دل بیانکو در ایتالیا، است.

انتهاي پيام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا