آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

محکومیت حضور نمایندگان ارمنستان در باکو از سوی تشکل مردم نهاد «آزادسازی قره باغ»

گروهی از فعالان تشکیلات «آزادسازی قره باغ» ضمن محکوم کردن سفر نمایندگان پارلمان ارمنستان به باکو و شرکت در نشست مجمع پارلمان اروپا و تعدادی از جمهوری های شوروی سابق موسوم به «یورونست» در مقابل مجلس ملی جمهوری آذربایجان تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آزاد پرس،معترضین با تجمع در مقابل مجلس جمهوری آذربایجان با سر دادن شعار هایی چون «ننگ بر دعوت کنندگان از نمایندگان ارمنی»، «نمایندگان ارمنی از کشور ما خارج شوید» اعتراض خودشان را از دعوت نمایندگان مجلس ارمنستان به نشست «یورونست» باکو به نمایش گذاشتند.

معترضان فراهم کردن شرایط لازم برای نمایندگان ارمنستان جهت حضور در نشست مجمع پارلمان اروپا و نمایندگان برخی از جمهوری های استقلال یافته شوروی سابق موسوم به «یورونست» را توهین به روح شهدا و تحقیر کل مردم آذربایجان دانسته و تاکید کردند: «تا زمانی که سرزمین های ما تحت اشغال، دختران و عروسان ما در اسارت و هم وطنانی چون «دیلقم عسکراف» و «شهباز قلی اف» در گروگان ارامنه هستند ورود هر ارمنی تحت هر عنوانی به پایتخت جمهوری آذربایجان را غیر قابل قبول می دانیم. این مسئله بایستی برای همیشه مد نظر همگان باشد. ما از نمایندگان رژیم اشغالگر ارمنستان می خواهیم که فوراَ این کنفرانس را ترک کرده و از خاک جمهوری آذربایجان خارج شوند.

پلیس باکو با دعوت از تجمع کنندگان به آرامش از آنان خواست تا به این تجمع اعتراض آمیز پایان دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا