آذربایجاناخباراردبیل

برپایی ایستگاه فرهنگی و نمایشگاه کتاب برای اتباع جمهوری آذربایجان به مناسبت هفته دفاع مقدس

مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه بیله سوار گفت: ایستگاه فرهنگی و نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته دفاع مقدس با مشارکت کانون های شهرستان بیله سوار برای اتباع جمهوری آذربایجان در محوطه گمرک این شهرستان برپا شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از شبستان،شهاب ملکی، مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه بیله سوار به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: ایستگاه فرهنگی و نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته دفاع مقدس با هدف آشناسازی اتباع جمهوری آذربایجان با دوران دفاع مقدس و دلاوری رزمندگان اسلام در برابر زور قدرت های استکباری جهان است.

 وی با اشاره به اینکه سی دی و بروشور به زبان آذری با محتوای دوران دفاع مقدس تهیه و توزیع می شود، تصریح کرد: ایجاد ایستگاه آموزش قرائت صحیح نماز و قرآن برای اتباع آذری، قرآن بخوان جایزه بگیر، پرشس و پاسخ به سوالات شرعی  و ایستگاه سلامت و امداد و نجات از دیگر بخش های این ایستگاه فرهنگی است.

 ملکی با بیان این مطلب که ایستگاه فرهنگی و نمایشگاه کتاب در محل گمرک بیله سوار مستقر است، خاطر نشان کرد: این ایستگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس به مدت یک هفته برپا خواهد بود.

 

 این مقام مسئول با اعلام اینکه برپایی نمایشگاه عکس امر به معروف و نهی از منکر از برنامه های جنبی این ایستگاه فرهنگی است، اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه ناحیه بیله سوار، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد اقامه نماز استان، جمعیت هلال احمر، دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه بیله سوار و شهرداری بیله سوار دستگاه های مشارکت کننده در این ایستگاه فرهنگی و نمایشگاه کتاب هستند.

 مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه بیله سوار با اشاره به اینکه در محوطه اطراف ایستگاه بنرهای با موضوع حفظ حجاب و عفاف و اهمیت این موضوع در قرآن نصب شده است، ادامه داد: اعضای کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان بیله سوار در برپایی این ایستگاه فرهنگی مشارکت فعالی داشتند.

 

 وی با بیان این مطلب که برپایی نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه های این ایستگاه است، یادآور شد: کتاب های متنوعی در حوزه دفاع مقدس، دینی، اجتماعی و فرهنگی در این نمایشگاه عرضه می شود که مورد استقبال اتباع آذری زبان قرار گرفت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا