اخباراردبیلایرانترکیه

انتقاد امام جمعه اردبیل از ترکیه در خصوص مسئله کوبانی

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در خطبه‌های امروز با اشاره به صدور حکم اعدام برای روحانی برجسته شیعی در عربستان گفت: این حکم نشان از اوج بدویّت و دیکتاتوری است.

حضرت آیت الله عاملی ادامه داد: رژیم های مستبد با اعدام و زندان می­خواهند مخالفین خود را مدیریت کنند و در عین حال ادعای دموکراسی هم دارند و جای تعجب است که آمریکا اعلام کرده که دولت عربستان دمکراتیک­ترین دولت در خاورمیانه است.

وی افزود: احکامی مثل اعدام و زندان برای مخالفین اعتقادی، نشان از افول یک حکومت است. این حکم حاکمیّت سعودی بروز و ظهور افکار و اندیشه داعشی است. روش داعشی­ها مقابله با اعتقاد، با قتل صاحب اعتقاد است و این روشی است که هیچ وقت جواب نداده و نخواهد داد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه­ها با اشاره به گزارش سامان ملل در خصوص جنایات داعش در مرداد ماه امسال در شمال عراق که در آن 5000 ایزدی اعدام و 7000 زن و دختر انها به بردگی و اسارت گرفته شده اند گفت: این جنایت لکه بسیار سیاه در پرونده وهابی­ها، سلفی­ها و تکفیری­هاست.

وی ادامه داد: تمام فرماندهان داعش، فارغ التحصیل مدارس وهابی هستند.

وی همچنین افزود: خوارج زمان امیرالمؤمنینعلیه السلامنیز تکفیر را سهل می­گرفتند و با صرف ارتکاب به گناه، فرد را از ایمان خارج و او را واجب القتل می­دانستند و امیرالمؤمنینعلیه السلامرا نیز از این طریق به شهادت رساندند.

خطیب جمعه اردبیل با ذکر پیش­گویی های رسول خداصلّی الله علیه آله و سلم درباره خوارج گفت: سخنان رسول خداصلّی الله علیه آله و سلمدر حد اعلی بر داعشی­ها نیز صادق است و ثواب محیّرالعقول که رسول خداصلّی الله علیه آله و سلم برای جهاد در رکاب امیرالمؤمنینعلیه السلامبا خوارج ذکر کرده در اینجا نیز بطریق اولی جاری است.

وی همچنین در ادامه بشدّت از اقدامات ترکیه در خصوص کوبانی انتقاد کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی، نقطه آرمانی در جهان معاصر برای آزادگان جهان، مخصوصاً برای مسلمانان آزاده است.

حضرت آیت الله عاملی در خطبه اول بطور مبسوط راجع به مباهله صحبت کرد و اظهار داشت: لازم است در این روز که در آن امیرالمؤمنینعلیه السلام به عنوان نفس پیامبر معرفی شده، جشن­های بزرگ برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا