اخبارترکیهعمومی

اردوغان: مخالفان حمله عفرین در صورت تظاهرات خیابانی، نابود خواهند شد

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه حمله به عفرین را «مبارزه ای ملی» نامید و تهدید کرد هرکس در داخل ترکیه با حمله ارتش این کشور به عفرین مخالفت کند، نابود خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،رجب طیب اردوغان در سخنرانی در شهر «بورسا» ترکیه گفت : « در پی عملیات هوایی ، عملیات زمینی به سمت عفرین از شب گذشته آغاز شده است. ۵۵ درصد عفرین متعلق به عرب ها است. در ( میان جمعیت ) آنجا ۳۵ درصد نیز کردهایی هستند که بعدا در آنجا اسکان داده شده اند و حدود شش – هفت درصد نیز ترکمن ها هستند. اکنون ، مساله اصلی تحویل دادن عفرین به صاحبان واقعی آنجاست. هدف اصلی ما این است.»
اردوغان افزود : « سه و نیم میلیون سوریه ای در ترکیه حضور دارند که باید به سرزمین خود فرستاده شوند. گام های قاطعانه ای را علیه سازمان تروریستی و تجزیه طلب خواهیم برداشت. هیچ تغییری در این حرکت ایجاد نخواهد شد. حمله به پ.ک.ک. و «پ.ی.د.» و «ی.پ.گ.» را تا وقتی که هیچ کس از آنها در کشورمان باقی نماند، ادامه خواهیم داد. کسانی هم که بخواهد از طرف سوریه به ترکیه بیایند ( حمله کنند) ، تاوان شدیدی خواهند پرداخت. مطمئن باشید که این ها پس از عملیات کنونی، جسارت این را نخواهند داشت که در مقابل ما ظاهر شوند. »
رییس جمهوری ترکیه افزود : « این را بدانید که با حرّافی و سخنانی از قبیل که //آمریکا حامی ماست و سلاح در اختیارمان می‌گذارد//، نمی توانید در مقابل ترکیه و ملت ترک بایستید. اکنون سازمان های تروریستی «ک.ج.ک.» ( اتحادیه جوامع کردی) و «ه.د.پ.» ( حزب دموکراتیک خلق ها) شهروندان به تظاهرات در خیابان ها دعوت می کنند و هم اکنون در حال برگزاری کنگره در دیاربکر هستند. اما، تاکنون کسی به خیابان ها نیامده است. حتی در کنگره دیاربکر نیز کسی شرکت نکرده است. اما ، من از همین جا تاکید می کنم که اگر کسی اشتباه کند و با این فراخوان ها به میادین بیاید، تاوان آن را خیلی شدید پرداخت خواهند کرد. زیرا، این ( حمله به عفرین) ، یک مبارزه ملی است و هرکس در این مبارزه ملی در مقابلمان بایستد، او را له می کنیم و رد می شویم. هیچ تغییری وجود نخواهد داشت. هیچ انعطافی وجود نخواهد داشت. »
رجب طیب اردوغان با رد سخنان کمال قیلیچدار اوغلو، رییس حزب جمهوریت خلق مبنی بر پرهیز از خون ریزی گفت : « تو چه می گویی. در چنین وضعیتی، شهادت هم وجود دارد، رزمنده هم وجود دارد و خون هم ریخته می شود. متاسفانه، این شخصی که در راس حزب اصلی مخالف قرار دارد، برای استانبول ، رییس حزب جدیدی را برگزیده است که مانند دشمنانمان سخن می کند و با افتراهایش به ملتمان حمله می کند. آیا در ( سایر کشورهای ) دنیا، گروه مخالف دیگری وجود دارد که به کشورش تا این حد بیگانه باشد؟ اطمینان دارم که ملت ، سرنوشت این ها را در انتخابات به نحو احسن مشخص خواهد کرد. »
اردوغان همچنین سال ۲۰۱۹ را سالی بسیار حساس برای ترکیه توصیف کرد و شاخه های زنان و جوانان حزب حاکم عدالت و توسعه در بورسا را به تلاش جدی برای جمع آوری آراء مردمی در این سال فراخواند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا