آذربایجاناخبارایران

دیدار رایزن فرهنگی سفارت ج. ا. ایران با قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان

 سید ابراهیم ابراهیمی نائید رایزن فرهنگی کشورمان در باکو با حضور در محل وزارت فرهنگ و توریسم جمهوری آذربایجان با عدالت ولی اف قائم مقام آن وزارت دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، در این ملاقات که علیرضا بهبودی وابسته فرهنگی رایزنی باکو نیز حضور داشت، ابتدا طرفین با اشاره به ظرفیتهای موجود، در خصوص فعالیتها و همکاریهای مشترک فرهنگی و تاکید بر ارتقاء سطح مناسبات فرهنگی بین دو کشور گفتگو نمودند.

سید ابراهیم ابراهیمی سپس با تاکید بر مذاکرات و ملاقات های اخیر بین مقامات دو کشور خواستار اجرایی شدن توافقات بین مسئولان ذیربط فرهنگی شد. وی همچنین با اشاره به ملاقات اخیر خود با استاندار گیلان آمادگی رایزنی فرهنگی سفارت ج. ا. ایران در باکو را برای ایجاد هماهنگی جهت برگزاری هفته های فرهنگی استانهای همجوار کشورمان در جمهوری آذربایجان اعلام نمود.

عدالت ولی اف با استقبال از پیشنهاد رایزن فرهنگی کشورمان مبنی بر برگزاری هفته های قرهنگی استانهای همجوار ایران با آذربایجان در باکو و سایر شهرهای آذربایجان موافقت وزارت فرهنگ و کردشگری را برای برگزاری هفته های فرهنگی استان گیلان در شهر لنکران جمهوری آذربایجان وهفته فرهنگی تبریز در شهر گنجه و بالعکس اعلام نمود.

یکی دیگر از محورهای مذاکره این دیدار، سفر قریب الوقوع ریاست محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به جمهوری آذربایجان و برنامه های سفر ایشان بود که ضمن تنظیم زمان ملاقات دکتر ابراهیمی ترکمان با وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در خصوص برگزاری هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران در باکو همزمان با سفر ریاست محترم سازمان و سایر برنامه های فرهنگی مدنظر گفتگو بعمل آمد.

در ادامه این دیدار با توجه به ابراز علاقه عدالت ولی اف قائم مقام وزیر فرهنگ و توریسم جمهوری آذربایجان برای سفر به کشورمان بمنظور بررسی برگزاری هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در ایران در آینده نزدیک، مقرر گردید هماهنگی های لازم جهت سفر وی و دیدار از شهرهای اردبیل، تبریز و رشت و همچنین ملاقات و گفتگو با برخی از مسئولان ذیربط مراکز استانهای همجوار کشورمان از سوی رایزنی فرهنگی باکو بعمل آید.

همچنین در این ملاقات در خصوص برگزاری مشترک همایش و نمایشگاهی در شهر باکو به مناسبت تعیین شهر تبریز بعنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام درسال 2018 با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری آذربایجان نیز بحث و تبادل نظر بعمل آمد.

در پایان از سوی رایزن فرهنگی کشورمان در باکو از صنایع دستی کشورمان به رسم یابود تقدیم آقای عدالت ولی اف گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا