آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

بیانیه جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان در محکومیت بازداشت فعالان رسانه ای این کشور

جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان با صدور بیانیه ای، بازداشت اخیر دو تن از فعالان رسانه ای این کشور را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان با صدور بیانیه ای، بازداشت عوض زینالی و الچین صادق اف از فعالان رسانه ای این کشور را محکوم کرد.

در بیانیه سایت رسمی این جنبش آمده است:

این روزها تلاش ها برای خاموش کردن روشنفکران معترض به موانع ایجاد شده علیه رسانه های آزاد و آزادی در کشور با اقدامات همسو بار دیگر در دستور کار قرار گرفته است. تلاش مقامات برای حذف مدافعان حقوق بشر-وکیلان و مبارزان آزاداندیش فعال در عرصه رسانه (که در راه دفاع از حقیقت فداکاری های بزرگی کرده اند) از صحنه سیاسی کشور با اتهامات مختلف، دیگر برای هیچکس پدیده تازه ای نیست.

المارها و مهمان هایی که قربانی بازی های جنایتکارانه شخصیت های بزرگ شده اند، عابد غفار اف هایی که به زندان محکوم شده اند و یا یالچین ایمان اف هایی که بخاطر افشای حقایق و برداشتن پرده تهمت های دروغین به کار وکالت شان خاتمه داده شده است، فضای سیاسی کشور را با خطوط ساده ای به نمایش در می آورند.

همانطور که دولت با تصویب قانون رسانه ها و اعمال ممنوعیت برای احزاب سیاسی مرزهای موجود را به اسارت گرفت، معدود رسانه های باقی مانده مانند «کیم تی وی» و «خورال تی وی» را با به زندان افکندن امثال عوض زینالی ها برای خاموش کردن افرادی که می توانند این حقایق را به مردم بشناسانند، تلاش می کند. بدون شک با دستگیری های فرمایشی آنها و هدف قرار گرفتن مدافع حقیقت الچین صادق اف نتیجه می گیریم که مقامات بار دیگر با پنجه های ظالمانه خود گامی حیله گرانه در این راستا برداشتند.

اعضای حزبی که خود را به عنوان قدرت سیاسی فرض کرده اند و هویتشان را از مدت‌ها پیش برای حمایت از این اقدامات حاکمیت خرج کرده اند و رسانه های سفارشی که لکه ننگی برای رسانه‌ها هستند و برای جهت دهی غلط به افکار عمومی تلاش می کنند، چیزی جز لکه سیاه بر آزادی اندیشه و بیان کشور ما محسوب نمی شوند.

با غیرقابل قبول دانستن اقدامات کنونی، دستگیری های سیاسی عوض زینالی و الچین صادق اف را محکوم می کنیم و این اقدام را سرکوب دیگری علیه آزادی اندیشه و بیان می دانیم.

هیئت مدیره جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان

12.09.2022.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا