اخبارارمنستانگرجستان

دیدار رئیس جمهور ارمنستان با نخست وزیر گرجستان

” سرژ سارکسیان ” رییس جمهوری ارمنستان با ” گیورگی کوریریکاشویلی ” نخست وزیر گرجستان که برای یک بازدید رسمی به ارمنستان سفر کرده است دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های ارمنی ، سرژ ضمن خوش آمد گویی به نخست وزیر گرجستان  ابراز امیدواری کرد که اولین بازدید نخست وزیر گرجستان از ارمنستان به تقویت روابط بین دولتی و نزدیکتر شدن مناسبات میان دو ملت کمک کند.
آقای سارکسیان بازدید های متقابل در سطح عالی که امکانات خوبی برای بحث و بررسی مسائل مربوط به دستور کاری دو کشور در جو گرم را فراهم می آورد را مهم ارزیابی کرده است. رییس جمهوری ارمنستان با اشاره به آن که ارمنستان و گرجستان نه فقط کشورهای دوست می باشند بلکه دارای روابط برادری قرن ها می باشند بر لزوم رشد و تقویت این روابط تاکید کرده است. به گفته آقای سارکسیان سطح عالی گفتگوی سیاسی میان دو کشور امکانات مناسبی برای تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف را فراهم می آورد.
نخست وزیر گرجستان نیز به نوبه خود از بازدید از کشور ارمنستان که با گرجستان دارای تاریخچه روابط قرنها می باشد ابراز خوشحالی کرده و تاکید کرده است که ملت و دولت گرجستان تقویت روابط دوجانبه را مهم ارزیابی می کند. به گفته وی تفاهم موجود میان دول دو کشور همچنان آهنگ های همکاری طی سال های اخیر و مناسبات فعال تجاری و اقتصادی پایه های خوبی برای تقویت روابط و استفاده از قدرت بالقوه موجود می باشند. نخست وزیر گرجستان تاکید کرده است که روابط دوستی میان ارمنستان و گرجستان چه برای ارمنستان و گرجستان و چه از دیدگاه ثبات قفقاز جنوبی از اهمیت برخوردار می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا