آذربایجاناخبارعمومی

دیدار جان بولتن با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با المار ممد یاراف، رابطه جمهوری آذربایجان و آمریکا را استراتژیک خواند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان؛ مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روابط دو کشور را دارای اهمیت استراتژیک خواند.

«جان بولتن» امروز در راس هیاتی با «المار ممد یاراف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار کرد. در این دیدار؛ وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به اهمیت روابط کشورش با آمریکا در برخی از عرصه ها به ویژه همکاری نزدیک در چار چوب مبارزه با تروریسم، از حمایت آمریکا از پروژهای اجرا شده در جمهوری آذربایجان قدردانی کرد.
«جان بولتن» هم با تاکید بر اهمیت گسترش همکاری های بین دو کشور در زمینه های مختلف، روابط آمریکا با جمهوری آذربایجان را راهبردی خواند. مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا همچنین مشارکت جمهوری آذربایجان در عملیات افغانستان و مبارزه با تروریسم در این کشور را با اهمیت دانست و قدردانی کرد.
در ادامه این دیدار؛ وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به مذاکرات مربوط به حل مناقشه قره باغ کوهستانی، وضعیت موجود را غیرقابل قبول دانست و با مورد توجه قرار دادن حضور غیر قانونی نیروهای مسلح ارمنستان در سرزمین های اشغالی جمهوری آذربایجان گفت: برای دستیابی به صلح پایدار در حل مناقشه قره باغ ابتدا باید همه نیروهای ارمنستان از تمام سرزمین های اشغالی جمهوری آذربایجان خارج شوند و کسانی که مجبور به فرار از خانه و کاشانه خود شده اند به خانه های خود بازگردند.
براساس این گزارش؛ در این دیدار دو طرف همچنین در باره پروژه های اجرا شده توسط جمهوری آذربایجان در بخش انرژی، حمل و نقل و ترانزیت به ویژه راه آهن باکو – تفلیس – قارص و دالان گازی جنوب مذاکره کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا