آذربایجاناخبارعمومیقفقاز جنوبی

دیدار الهام علی اف با مدیر بخش قفقاز جنوبی بانک جهانی در باکو

مدیر بخش قفقاز جنوبی بانک جهانی ،روز سه شنبه در دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در باکو ،گفت: بانک جهانی مشارکت خود در فرآیند اصلاحات اقتصادی آذربایجان را ادامه خواهد داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت ریاست جمهوری آذربایجان، «مرسی تمبون»، ضمن تقدیر از دستاوردها و اصلاحات اقتصادی در جمهوری آذربایجان در خصوص مشارکت بانک جهانی در این فرآیند ابراز خشنودی کرد.
وی با تاکید بر متنوع سازی اقتصاد آذربایجان ،افزود:ایجاد تنوع در فعالیت های اقتصادی و محدود نکردن اقتصاد به درآمدهای نفتی ،شرایط خوبی برای اشتغال شهروندان فراهم می کند و موجب ارتقای رفاه حال مردم می شود.
بنا به این گزارش ، الهام علی اف نیز گفت : شاخص های اقتصاد کلان درحوزه های مختلف اقتصادی از جمله بخش های غیر نفتی نیز حاکی از نتایج مثبت فعالیت های اقتصادی است.
رئیس جمهوری آذربایجان افزود: در سال گذشته میلادی ۱۷۷ هزار محل اشتغال دایمی در این کشور ایجاد شده و بخش غیر نفتی اقتصاد نیز ۳ درصد رشد داشته است.
الهام علی اف همچنین با اشاره به اینکه در جمهوری آذربایجان پروژه های بزرگ زیر ساختی در دست اجرا است ، گفت : همه این دستاوردهای اقتصادی به توسعه پویا و برقراری ثبات اجتماعی و سیاسی کشورمان کمک می کند.
به گفته وی ، شاخص های توسعه اقتصادی جمهوری آذربایجان در گزارش های مجمع جهانی اقتصادی داووس نیز انعکاس یافت.
علی اف تصریح کرد : جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۷ میلادی در رتبه بندی رقابت اقتصاد دو پله صعود کرده و در سطح جهانی در رده ۳۵ و در میان کشورهای در حال توسعه از لحاظ شاخص رشد جامع در رده سوم قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا